זירת המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.25% ל-3.687 שקלים

הבנק המרכזי האירופי הותיר את הריבית על כנה בשיעור של 0.75% ■ האירו התחזק מעט מול השקל ושערו היציג נקבע על 5 שקלים

הדולר נחלש היום (ה') מול השקל בכ-0.25% ושערו היציג נקבע על 3.687 שקלים, בעוד האירו נסחר ביציבות ושערו היציג נקבע על 5 שקלים. בעולם נסחר הדולר סביב רמה של 1.353 דולרים לאירו.

בנק ישראל פרסם היום כי יתרות מטבע החוץ הסתכמו בסוף חודש ינואר בסך של 78.41 מיליארד דולר, עלייה של 2.51 מיליארד דולר לעומת סוף דצמבר 2012. בבנק ישראל מסבירים כי העלייה ביתרות נעוצה בסיבות הבאות: שערוך יתרות מטבע בסך של כ-636 מיליון דולר, העברות הסקטור הפרטי בסך של כ-20 מיליון דולר והעברות הממשלה מחו"ל בסך של כ-1.855 מיליארד דולר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "התנודתיות בשוק, שגם באה לידי ביטוי בזינוק במדד ה-VIX ("מדד הפחד"), מגבירה את הביקוש לדולר, המהווה נכס בטוח ויציב יותר. כל הסימנים מעידים כי אנו לקראת סופו של הראלי הנוכחי בשווקים, שדחף את המדדים מאמצע נובמבר לרמות שיא שלא היו כמותן מאז פרוץ המשבר הפיננסי. האירו נסוג למול הדולר, וזאת לאחר שבימים האחרונים החלו גורמים שונים להביע חשש כי המשך התחזקותו של האירו (שנסחר למול השטר הירוק ברמתו הגבוהה ביותר מזה כשנה) עשוי לפגוע בתהליך ההתאוששות השברירי של כלכלות האירו".

יו"ר הבנק המרכזי האירופי (ECB), מריו דרגי, הותיר היום כצפוי את הריבית המרכזית לחודש פברואר באירופה ללא שינוי - ברמה של 0.75%, שפל הזמנים בגוש האירו."אם הטרנד הנוכחי יימשך והאירו ימשיך להיחלש יחד עם הצמיחה באירופה, ישנו פתח להורדות ריבית נוספות של ה-ECB", אומר קרסטן ברצקי, כלכלן ב-ING Senior.

"בדומה לתקופה האחרונה, הדולר-שקל נסחר בקורלציה גבוהה למגמה של הדולר בעולם (ובעיקר האירו-דולר). כמו כן, העובדה כי הירידה ביום שלישי לא הובילה לשפל חדש מחזקת את הסיכוי שתיקבע כאן תחתית. התנודתיות בדולר-שקל צפויה להימשך במקביל לתנודתיות הנוכחית במסחר בעולם. עלייה מעל 3.71 עשויה לאותת על תחילתו של תיקון. ירידה מתחת 3.67 תסלול את הדרך לשפל חדש", מציינים ב-FXCM ישראל.