המאבק על ניהול ערוץ 1: ניסיונות למנוע את מינוי נסטלבאום

לאור ההתנגדות בקרב גורמים שונים למינויו של משה נסטלבאום למנהל ערוץ 1, נעשים ניסיונות לשכנע אנשים מחוץ לרשות השידור להגיש מועמדות לתפקיד

‎‎ברשות השידור נערכים לבחירת מנהל ערוץ 1 ביום ראשון הקרוב. ל"גלובס" נודע כי בשעה זו נמשכים המאמצים לשכנע מועמדים מחוץ לרשות השידור להגיש מועמדותם. זאת, לאור התנגדות אגודת העיתונאים ויו"ר הרשות אמיר גילת למינויו של משה נסטלבאום,‏ ‏שנחשב המועמד המוביל ‏לתפקיד.

נסטלבאום נהנה מתמיכת הנהלת רשות השידור, בראשותו של המנכ"ל יוני בן-מנחם, וככל הנראה גם של חברים נוספים בוועד המנהל, שישתתפו בדיוני ועדת המכרזים.

‏‏נסטלבאום משמש כיום כממלא-מקום מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1. בימים אלה מתנהלת נגדו חקירה בנציבות שירות המדינה, לאור תלונה שהגישו נגדו המגיש יגאל רביד ואחרים על התנכלות. בימים אלה רבים מעובדי חטיבת החדשות מזומנים לחקירה סביב פרשה זו.

שמו של נסטלבאום עומד גם במרכז תביעה של מגיש "מבט" לשעבר, ינון מגל, נגד רשות השידור, בה הוא טוען להתנכלויות מצדו של ראש חטיבת החדשות.

למרות כל זאת, נסטלבאום, עיתונאי וותיק ברשות ועורך "יומן" לשעבר, נהנה מתמיכתו של בן-מנחם לתפקיד.‏

‏המכרז צפוי להיות מכרז חיצוני ופנימי כאחד, ומתנגדיו של נסטלבאום פועלים לעודד דמויות בכירות להשתתף בהליך. בין היתר, באגודת העיתונאים מנסים להשפיע על גדי סוקניק לגשת לתפקיד. לאגודת העיתונאים בירושלים יהיו שני נציגים בוועדה, העיתונאים אמנון נדב ואליעזר יערי.

גם היו"ר גילת, כך נודע, פועל למציאת מועמד מתאים. בעבר התבטא גילת ואמר כי מנהל ערוץ 1 לא חייב בהכרח להיות איש מתחום הטלוויזיה, אך ראוי שיהיו לו יכולות ניהול גבוהות.‏

גילת והנהלת רשות השידור לא הגיבו לידיעה. את תגובתו של נסטלבאום לא ניתן היה להשיג.