ינון מגל: "שילמתי מחיר בתקשורת על כך שאני ימני"

צפו בינון מגל, העורך הטרי של אתר וואלה, מתראיין לתוכנית "קלוז-אפ" בגלובס TV ■ התקשורת שמאלנית מדי, העשירים לא מבינים את העניים, וגם בתקופות ש"לא היה לו שקל על הישבן", מגל לא פנה להורים וביקש מהם כסף

"דיקטטורה מחשבתית" - במילים אלה בחר ינון מגל, שמונה אתמול (ה') לעורך הראשי של אתר וואלה, לתאר את הנטייה של התקשורת לכיוון השמאל הפוליטי של המפה, לדעתו. בראיון לתוכנית "קלוז-אפ" בגלובס TV הוא מספר על המחיר האישי ששילם בשל נטיותיו הימיניות, מתכונן לתפקיד החדש ונזכר בתקופות בהן "לא היה לי שקל על הישבן".

- אתה מזוהה עם הימין, זה ידוע. הרגשת שזה פוגע בך, בברנז'ה הזאת...

"ברור, כן, ברור".

- באיזה אופן?

"כשאתה סוג של עוף חריג במיליה שאתה מסתובב בה, יש לזה מחיר. בסך-הכול אני לא בן אדם עם בעיות חברתיות, אני לא מתלונן פה על איזה שהוא נידוי חברתי. אבל בהחלט היו מקרים לאורך הקריירה שלי ששילמתי מחירים על זה שתפיסתי אינה בקונבנציה המקובלת".

ערוץ 10 למשל?

"בערוץ 10, למשל".

- מה בדיוק היה שם?

"התחלף מנכ"ל חדשות, והגיע מנכ"ל שלא אהב לשמוע את השידורים שלי, אז הודרתי מהמסך".

- וזה היה לך קשה במיוחד?

"זה היה לי קשה, כן, בוודאי. זה, אתה מבין שיש פה דיקטטורה מחשבתית, אז זה קצת לא נעים".

- הדיקטטורה מחשבתית הזאת, זה משהו שחורג מערוץ 10, זה נמצא גם בכלי תקשורת אחרים?

"תשמע, אני לא יכול להגיד לך על מקומות שלא הייתי בהם, אבל אנחנו רואים דברים שקורים, אנחנו רואים איפה נמצאת התקשורת היום... אני חושב שבמשך הרבה מאוד שנים היו אג'נדות נסתרות, כלומר התקשורת לכאורה נתנה סיקור אובייקטיבי, אבל בעצם זה הכול היה מלא אג'נדות, כפי שתמיד יש מלא אג'נדות".

בראיון מדבר מגל על הדרך המקצועית שעבר, שכללה "טלטלות לא קטנות", ומגלה גם ש"היו תקופות לצורך העניין שאני אתן לך את זה כדימוי - שלא היה לי שקל על הישבן, והייתי הולך בשוק, יכולתי לקחת כסף מההורים, אבל לא רציתי לקחת כסף מההורים, גם אין לי הורים עשירים, אז הייתי הולך בשוק ובודק את המחירים של הירקות, ואני זוכר שבתקופה הזאת תמיד סיקרן אותי איך אנשים שיש להם הרבה כסף, איך הם לא מבינים את המקום הזה של העניים, כאילו, המקום הזה של השופוני, של היוקרה".

צפו בתוכנית המלאה בסרטון המצורף. ראיון מקיף עם ינון מגל - ביום שלישי במגזין "פירמה".