פרשת נתן אשל: "עובדות נוספות בלשכת רה"מ צולמו"

בהליך משמעתי שנפתח נגד עזרא סיידוף, סמנכ"ל במשרד רה"מ, נמצא כי בטלפון הנייד של אשל היו שמורות תמונות אינטימיות של עובדות לשכה נוספות

הסתעפות בפרשת נתן אשל: מכתב אישום שהוגש לבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה נגד בכיר אחר בלשכת נתניהו, עולה כי בטלפון הסלולרי של אשל היו תמונות המוגדרות כלא הולמות, של עובדות נוספות בלשכת ראש הממשלה, ולא רק של העובדת ר' שבגין תמונותיה פרש אשל מהשירות הציבורי.

כתב האישום הוגש נגד הבכיר לאחר שחשף את התמונות הנוספות לעובדי לשכת ראש הממשלה כשהטלפון של אשל הועבר לו לתיקון.

כפי שדווח הבוקר (ב') ב"ידיעות אחרונות", הבכיר הנוסף שנגדו נפתח ההליך הוא עזרא סיידוף, סמנכ"ל במשרד ראש הממשלה. נמסר כי לאחרונה הגישה נציבות שירות המדינה תובענה משמעתית נדג סיידוף, על כך שחיטט במכשיר הסלולרי של אשל וצפה בתמונות אינטימיות של עובדות לשכת ראש הממשלה. עוד צוין כי הוא אף הראה את התמונות למזכירתו של ראש הממשלה.

מהתובענה שהוגשה נגד סיידוף עולה כי אשל עצמו לא הסתפק רק בצילומים יחידים של העבודת ר' - אלא צילם עובדות נוספות בלשכת ראש הממשלה.

תחילתה של פרשת נתן אשל היא בחודש ינואר בשנה שעברה, אז נודע כי 3 בכירים בלשכתו של נתניהו - מזכיר הממשלה, צבי האוזר; ראש מערך ההסברה הלאומי, יועז הנדל; והמזכיר הצבאי, יוחנן לוקר - פנו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ומסרו לו מידע שלפיו קיים חשד כי אשל הטריד את ר', עובדת בלשכה, ופגע בפרטיותה.

אשל הכחיש מכל וכל היבט מיני בקשר למעשיו, ו-ר' סירבה להעיד בפרשה. בעקבות החקירה בציבות שירות המדינה, הוסכם לבסוף על עסקת טיעון, שלפיה יעמוד אשל לדין משמעתי בבית הדין של עובדי המדינה ויודה כי צילם את ר' ב"צילום לא מקובל", ולאחר מכן יתפטר משירות המדינה.