אבי מלכה ירכוש את אופיס דיפו תמורת כ-43 מיליון שקל

מלכה, מבעלי ריטייל ישראל, מחזיק כיום ברשתות האופנה ML וג'אמפ ■ הצעתו של מלכה התקבלה ע"י ביהמ"ש לאחר שרני צים יצא מהמירוץ לרכישת הרשת ■ צים: "ביג מרכזי קניות פעלה ממניעים זרים וסירבה להשכיר לי סניפים"

איש העסקים אבי מלכה בדרך לבעלות על אופיס דיפו: הצעתו של מלכה לרכישת פעילות החברה תמורת כ-43 מיליון שקל התקבלה היום (ב') על-ידי בית המשפט.

מלכה, מבעלי חברת ריטייל ישראל, מחזיק כיום ברשת האופנה ML וכן ברשת האופנה ג'אמפ, אותה רכש לאחר שנקלעה לקשיים כספיים.

דוברת ריטייל ישראל מסרה כי "מלכה צפוי להכניס את אופיס דיפו לקטגוריות פעילות חדשות, עם דגש על התחום הטכנולוגי ועולם התקשורת. התוכנית היא להוביל את רשת אופיס דיפו להבראה תוך כשנה, בדומה למה שעשה מלכה ברשת ג'אמפ, והמטרה היא להמשיך ולהעסיק 100% מעובדי הרשת".

רני צים יצא מהמירוץ

קבלת הצעתו של מלכה לרכישת אופיס דיפו התקבלה על-ידי בית המשפט, לאחר שאיש העסקים רני צים יצא מההתמודדות על רכישת הרשת.

צים אמר היום ל"גלובס" כי הוא יצא מההתמודדות לרכישת אופיס דיפו בעקבות התנגדות ביג מרכזי קניות להשכיר לו סניפים הנמצאים ב-8 מהמרכזים שלה ובעקבות דרישתה כי הוא יפנה את הסניפים באופן מיידי.

"שיפרתי את הצעתי ל-38 מיליון שקל, והכסף לא היה הבעיה", אומר צים. "ביג מרכזי קניות דרשו ממני למעשה לפטר מחר בבוקר 400 עובדים, ולכך לא הייתי מוכן".

לטענת צים, ביג מרכזי קניות פעלה ממניעים זרים, בעקבות התחרות של ביג מרכזי קניות עם הפאוור סנטרים של החברה שבבעלותו, צים מרכזי קניות.

צים מחזיק כיום ב-4 פאוור סנטרים פעילים, ועוד 11 מרכזים שלו נמצאים בהליכי אישור ובנייה שונים.

בנוסף, רני צים מכר לאחרונה, יחד עם אחיו עדי, את השליטה ברשת מחסני כמעט חינם (צים שיווק) לרשת יינות ביתן שבבעלות הזוג נורית ונחום ביתן, לפי שווי של 350 מיליון שקל.‏

סאגה ארוכה

סאגת מכירת פעילותה של אופיס דיפו נמשכת כבר זמן רב. הקבוצה של מלכה ביקשה לרכוש את אופיס דיפו עוד טרם כניסתה להקפאת הליכים, אולם ניסיון זה נכשל אחרי שלא הצליחה להגיע להסכמות במספר נושאים מול הנושה המרכזי של הרשת - בנק מזרחי-טפחות.

לנאמני אופיס דיפו, ישראל בכר ועו"ד דוד פורר, הוגשו מאז נכנסה הרשת להקפאת הליכים לא מעט הצעות.

נזכיר כי אתמול (א') פורסם ב"גלובס" כי קבוצת פישביין-רוזנהויז יצאה מהמירוץ לרכישת אופיס דיפו, ככל הנראה בעקבות ההתנגדות שהגישה אופיס דיפו למכירתה לקבוצה זו. בנוסף, בשבוע שעבר פרשה מהמירוץ על אופיס דיפו גם קבוצת קרביץ ובעלי AM:PM לשעבר.

אופיס דיפו התקשתה לייצר רווחים, ומשכה לכיוון השלילי את תוצאותיה הכספיות של המשביר לצרכן שבשליטת רמי שביט. אופיס דיפו, המונה כיום מעל 50 סניפים, נרכשה על-ידי המשביר בסוף 2010 תמורת 65 מיליון שקל - סכום שכולו ירד לטמיון.