נעילה חיובית בבורסה; בריינסווי צללה 7.5%, אל על טיפסה

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות והיום נרשמת מגמה מעורבת באירופה ■ בנק הפועלים תוקע מקל בגלגלי ההסדר באלביט הדמיה ■ אל על הודיעה כי היא מקצצת 200 משרות ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-800 מיליון שקל

יום המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ג') בעליות שערים, בהובלת מניות הבנקים. זאת, לאחר ירידות קלות בוול סטריט אמש ועל רקע מגמה חיובית בבורסות אסיה היום. באירופה מתנהל המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. מחזור המסחר הסתכם בכ-800 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בירידות, בעוד העיניים היו נשואות לאירופה - שם קיימו שרי האירו-גרופ פגישה בדבר חילוץ יוון וקפריסין. עוד ממתינים המשקיעים לנאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בליל שלישי, ולכינוס מנהיגי ה-G20 בסוף השבוע.

"זה כבר 500 יום ללא תיקון של 10%, ויש לנו כאן 57% של מגמה שורית. זה די מפחיד", אומר ארט קאשין מ-UBS. "זו גם שנת הנחש, שהיא הכי פחות שורית מבין 12 המזלות האסייתים, והיו בה כבר ה-11 בספטמבר, פרל הרבור וההתרסקות של 1929".

בתל-אביב הסתיים אתמול המסחר בעליות, כשמדד המעו" רושם עלייה של 0.5%.

פריגו רוכשת חברה בכ-283 מיליון דולר

חברת אל על מתייעלת ומצמצמת את מצבת כוח האדם בחברה. החברה דיווחה היום כי היא מקצצת כ-200 משרות זמניות ובעלי חוזים אישיים ומבצעת שינויים ארגונים.

חברת פריגו הודיעה אתמול לקראת סיום המסחר בתל אביב כי היא רוכשת את חברת הפארמה הבריטית Rosemont עבור 180 מיליון ליש"ט (283 מיליון דולר). פריגו מעריכה כי כולל הרכישה הזו, הרווח שלה לשנה הפיסקלית 2013 יעמוד על 5.53 עד 5.73 דולר למניה, לעומת 5.45 עד 5.65 כפי שצפה מנכ"ל החברה, ג'וזף פאפא, בעת דיווח התוצאות לרבעון הפיסקלי השני, אז פריגו דיווחה על רווח נקי של 128 מיליון דולר - עלייה של 14% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בנק הפועלים צפוי להעמיד את מניותיו של מוטי זיסר באלביט הדמיה לכינוס נכסים. מדובר במניות ששועבדו לטובת בנק הפועלים ואם הבנק אכן יעמיד אותן לכינוס נכסים, משמעות המהלך היא סיכול המאמצים להגיע להסדר חוב בין אלביט הדמיה למחזיקי האג"ח שלה, בראשות הקרנות הזרות יורק ו-dkpartners. (לסיפור המלא)

דוב רוזנברג, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז', ציין אתמול לקראת פרסום דוחות איזיצ'יפ ביום רביעי כי "אנו מצפים לתוצאות בהתאם לצפי. אנו ממשיכים לצפות לצמיחה חזקה ב-2013 אך עיקרה במחצית השנייה של השנה. אנו מעריכים כי מכירות ה- NP-4 ימשיכו לצמוח בזכות סיסקו (CSCO) ובסיס הלקוחות המתרחב, אך לא מצפים ללינאריות ברבעונים ועיקר הצמיחה כמו גם יציבות יחסית בתוצאות יגיעו רק בהמשך הדרך. למרות התנודתיות בטווח הקצר אנו ממשיכים להאמין בחברה לטווח הבינוני-ארוך וביכולתה להכפיל את בסיס ההכנסות והרווחיות בשנים הקרובות".

אדוארדו אלשטיין יגיע לישראל בשבוע הבא על מנת לנסות לקדם את העסקה להשקעה נוספת בגנדן, החברה בפרטית באמצעותה שולט נוחי דנקנר בקבוצת אי.די.בי . מדובר בעסקה למימוש אופציה להשקעה של 75 מיליון דולר נוספים בגנדן, לאחר שאלשטיין הארגנטינאי השקיע כבר 25 מ' ד' בחברה. "אנו מודעים לאתגרים העומדים בפני הקבוצה, לרבות המהלך לגיבוש הסדר חוב בחברת IDB אחזקות, מהלך המתבצע בידיעתנו וביתאום מלא עמנו. נציג מטעמנו אף נמצא באופן קבוע במטה IDB בישראל ומלווה מקרוב את ההליך", נמסר ממשרדו של אלשטיין בארגנטינה.

בריינסוויי המשיכה לרכז עניין רב, על רקע הימצאות בכיריה בימים אלה בארה"ב, לטובת שיחות עם מפיצים פוטנציאליים על שיווק המוצר של החברה. בימים האחרונים מתאפיין המסחר במניה בתנודתיות, תוך שהיא מרכזת מחזורי מסחר גדולים במיוחד.

בואינג ואלביט מערכות חתמו על מזכר הבנות לשיווק משותף של פתרונות הגנה עצמית למטוסים צבאיים של בואינג בשווקים הבינלאומיים. אלביט מערכות תספק מערכות הגנה מפני טילים, מבוססות אינפרה אדום למטוסים צבאיים של בואינג.

חברת כן פייט , שמפתחת תרופות למחלות דלקתיות, ממשיכה לפעול על מנת לעניין משקיעים אסטרטגיים זרים בהשקעה בה, כך נודע ל"גלובס". נזכיר כי לפני כשבוע השלימה החברה גיוס של 26 מיליון שקל בהשתתפות קרנות אמריקניות, בין היתר קרנות המתמחות במדעי החיים. כעת מטרת החברה היא לגייס משקיע פיננסי אחד משמעותי שמתמחה בתחום הביומד, ושיהפוך לגורם דומיננטי בה.

חברת אבוג'ן הודיעה היום על השקת מערכת חדשנית לולידציה בצמחי מודל חד-פסיגיים לבדיקת השפעה של גנים על גידולים חד-פסיגיים, כגון חיטה, תירס ואורז. מערכת הולידציה החדשה מבוססת על צמח מודל הנקרא 'ברכיפודיום', ומאפשרת בדיקה מהירה ויעילה של השפעת גנים פוטנציאליים על שיפור תכונות בצמחים, כדוגמת יבול ועמידות ליובש.