מיקרוסופט מתכננת הפקת מקור טלוויזיונית לקונסולת Xbox

בכירה בחברה: "הכוונה היא להפוך את קונסולת המשחקים Xbox למכשיר בידור"

חברות הטכנולוגיה מעוניינות להיכנס לתחום הפקות המקור של תוכניות טלוויזיה. ענקית התוכנה והחומרה מיקרוסופט מעוניינת ליצור סדרת טלוויזיה באמצעות חברת ההפקות הפרטית שלה.

"המיקוד שלנו הוא להפוך את קונסולת המשחקים Xbox למכשיר בידור", אומרת ננסי טאלם, נשיאת חטיבת הבידור והמדיה הדיגיטלית של מיקרוסופט, במסגרת כנס המדיה של בלוג הטכנולוגיה All Things Digital. "אנחנו מחפשים תוכן ממגוון ז'אנרים, שיהיה ברמה של הערוצים של HBO ו-Showtime".

בניגוד לישראל, בארה"ב קונסולות המשחקים פלייסטיישן 3 של סוני ו-Xbox 360 לא נועדו רק למשחק. המכשירים מאפשרים צפייה בערוצי טלוויזיה לינאריים, גישה לשירותי אינטרנט לצפייה בסרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה והאזנה למוזיקה. הקונסולות הנמכרות בישראל מציעות מעט מאוד תוכן מהסוג הזה, עקב בעיות של זכויות יוצרים.

מיקרוסופט היא לא חברת הטכנולוגיה הראשונה שמנסה לפעול בתחום הפקות המקור. סוני עושה את הדבר כבר מספר שנים עם תוכנית הריאליטי שלה, "The Tester", שכבר זוכה לעונה שלישית. הסדרה מוקרנת בפלייסטיישן (גם בישראל).

נטפליקס, שירות האינטרנט לצפייה בתוכניות טלוויזיה, הפיק את התוכנית "בית הקלפים" (המוקרנת גם בהוט), ואתר הווידיאו יו-טיוב של גוגל הפיק את סדרת המדע בדיונית "H פלוס".