רשות המסים מרוצה: 3,000 פניות עד כה ל"מלשינון"

פקידי הרשות כבר קבעו 100 פגישות עם פונים בניסיון לברר את היקף העלמות המס עליהן דיווחו ■ חלק מהמתקשרים דיווחו על "מעלימי המס" שטייניץ ונתניהו

רשות המסים מרוצה מה"מלשינון", אותו "קו צדק" אליו יכולים אזרחים להתקשר ולדווח על מעלימי מס, כחלק מהמלחמה בהון השחור עליה הכריז שר האוצר יובל שטייניץ לאחרונה.

יו"ר רשות המסים, דורון ארבלי, אמר היום (ג') כי "עד עתה הגיעו לקו 3,000 פניות של אזרחים, 80% מתוכן אנונימיות ו-20% מזוהות".

שטייניץ, נזכיר, הודיע בתחילת החודש על צעדים נגד ההון השחור, ואמר כי "השנה נגבה עוד 2 מיליארד שקל, וכבר ב-2014 נגבה עוד 6 מיליארד שקל, כך שבסוף הקדנציה נגבה עוד 20 מיליארד שקל".

לדברי ארבלי, שנשא היום דברים באירוע "מדברים גורדון", פקידי רשות המסים כבר קבעו 100 פגישות עם פונים, בניסיון לברר את היקף העלמות המס עליהן דיווחו בקו. ארבלי אישר כי פונים מזוהים, שהמידע שמסרו יוביל להרשעות, יתוגמלו בכסף.

"גילינו שמבחינת עלות-תועלת כדאי לנו להשקיע בכוח-אדם. עובד ממוצע של רשות המסים עולה בסביבות 200-250 אלף שקל בשנה, כאשר שעת עבודה של אותו עובד מכניסה 10-12 אלף שקל לאוצר המדינה", הוסיף ארבלי.

עם זאת, רבים משתמשים בקו כדי להביע את מורת-רוחם מוויתורי המס לחברות הענק במשק, וכך מדווחים אזרחים רבים על "מעלימי המס" יובל שטייניץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, ש"העלימו 27 מיליארד שקל", כך לדברי חלק מהמתקשרים.