"יש בעיה שרפי גינת ינהל את ערוץ 10 ויגיש את 'כלבוטק'"

טענותיו של יעקב שחם, יו"ר ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, ייבחנו בשימוע במועצת הרשות, שאליו הוזמן גינת ■ ערוץ 10: "אין ניגוד עניינים"

מועצת הרשות השנייה זימנה את רפי גינת לשימוע לפני שתאשר את מינויו לתפקיד מנכ"ל ערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מבצעת היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, בחינה של קשריו ואחזקותיו השונות של גינת, כפי שמתחייב בזיכיון שניתן לערוץ מסחרי.

על-פי יו"ר ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, יעקב שחם, קיימת בעייתיות בעובדה שגינת ימשיך להגיש ולהפיק את תוכנית התחקירים "כלבוטק" בזמן שהוא משמש מנכ"ל הערוץ.

"בהחלט עשויה להיות בעיה, ועל פניו נראה כי יש בעיה כזו", אמר שחם ל"גלובס". "למנכ"ל יש השפעה מכרעת על קביעת לוח השידורים, והוא משמש כעורך ראשי. יש לבדוק זאת לעומק, וגינת יישאל על כך בהרחבה בשימוע. בכפוף לשימוע הזה, יאושר מינויו".

שחם אומר כי כבר שוחח עם דירקטוריון ערוץ 10 והבהיר כי למרות הקשר בעברם, בין גינת לבין מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 גולן יוכפז, חייב לשרור נתק מערכתי נפרד.

גינת מונה לתפקיד מנכ"ל ערוץ 10 לפני כ-3 שבועות, וכבר החל בעבודה אינטנסיבית בערוץ ובכלל זה פגישות עבודה. כבר בשבועות הקרובים אמורה לעלות לשידור "כלבוטק", תוכנית התחקירים שאותה מגיש גינת קרוב ל-30 שנה, תחילה בערוץ 1 ובהמשך ברשת.

במהלך השנים, גינת הקים את חברת ההפקות "עולם הספורט", והיא זו שמפיקה את "כלבוטק" כחברה חיצונית. גם קשר זה נבדק על-ידי הרשות השנייה, עכשיו כשהתוכנית תשודר בערוץ שאותו ינהל המפיק.

"אין כל ניגוד עניינים"

מערוץ 10 נמסר כי "מינויו של גינת למנכ"ל הערוץ נעשה מתוך כוונה להעמיד בראש הפירמידה איש טלוויזיה מן המעלה הראשונה. בשום פנים ואופן אין בהפקת התוכנית 'כלבוטק' על-ידו כל ניגוד עניינים, שהרי חוק הרשות השנייה קובע כי 35% מההפקות הפנימיות יופקו בידי בעל הזיכיון (כולל בידי בעלי המניות בבעל זיכיון), על אחת כמה וכמה כשמדובר במנכ"ל שאיננו בעל מניות בחברה".