האגודה לזכויות האזרח: לחשוף מידע נוסף על פרשת האסיר X

האגודה פנתה למשרד המשפטים בנוגע לאסיר האוסטרלי כבר ביוני 2010, בדרישה לפרסם פרטים על מעצרו ומאוחר יותר גם על נסיבות מותו ■ טוענת: "צמצום צו איסור הפרסום היום מעלה ספק לגבי ההצדקה שלו מלכתחילה"

האגודה לזכויות האזרח פנתה היום (ד') למשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים, עו"ד שי ניצן, בבקשה להתיר חשיפת פרטים נוספים הנוגעים לנסיבות מעצרו והתאבדותו של האסיר X.

עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה, מציין במכתב כי "קיים אינטרס ציבורי כבד משקל למידע על חקירת סיבות המוות של העציר ולתשובה לשאלות הבאות: האם אכן היה מדובר בהתאבדות; האם הפיקוח על העציר היה רשלני; האם גורם כלשהו נשא באחריות; אילו צעדים ננקטו למניעת הישנותם של מקרים דומים בעתיד".

מתברר כי האגודה לזכויות האזרח פנתה למשרד המשפטים בנוגע לאסיר האוסטרלי כבר ביוני 2010, בדרישה לפרסם פרטים על מעצרו, ומאוחר יותר גם על נסיבות מותו.

"צמצום צו איסור הפרסום היום", כתב יקיר לעו"ד ניצן, "מעלה ספק גדול לגבי ההצדקה מלכתחילה לבקש צו איסור כה גורף, שמונע פרסום פרטים שמתפרסמים בכלי תקשורת בחו"ל, ושהאינטרנט, לרבות הרשתות החברתיות והבלוגים, מלאים בהם.

"מה שמטריד הרבה יותר כמובן הוא עצם העובדה שאדם הוחזק במעצר תחת מעטה סודיות כבד, ושלא התפרסם דבר על אודות עילת מעצרו ועל נסיבות מותו. קיים אינטרס ציבורי עליון לדעת אילו מסקנות הוסקו בעקבות הפרשה, ואילו לקחים הופקו כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".