רוזנבלום תשלם על הווילה 170 א' ש' היטל השבחה

רוזנבלום תשלם על מכירת הווילה היטל השבחה נמוך ב-70% מהדרישה המקורית ■ פסיקת השמאי המכריע ניתנה בהתאם להסדר שהושג בין רוזנבלום לעירייה

לפני שנה בדיוק מכרה אשת העסקים פנינה רוזנבלום את הווילה שבבעלותה, ברחוב שרת 31 ברמת גן, תמורת 11 מיליון שקל לחברת בינו עמי משה שרת. לאחר המכירה התבשרה כי קיבלה פטור מתשלום היטל השבחה בעבור המכירה, אך זמן קצר לאחר מכן הודיעה העירייה כי חלה טעות וכי על רוזנבלום לשלם היטל השבחה בגין זכויות בנייה לא מנוצלות החלות על המגרש.

בהתאם לפסיקת שמאי מכריע, על רוזנבלום לשלם לעיריית רמת גן היטל השבחה בסך 170 אלף שקל בלבד לעירייה, במקום סך של 605 אלף שקל שנקבע על ידי שמאי העירייה - סכום הנמוך ב-70% מהשומה המקורית. זאת, בעקבות השגה שהוגשה על ידי רוזנבלום באמצעות עו"ד זיו לב ושמאי המקרקעין והמהנדס גיל וינלס.

העירייה טענה כי המגרש שעליו בנויה הווילה של רוזנבלום, המשתרע על פני דונם, מאפשר הקמת 4 קוטג'ים, בעוד שבפועל על המגרש בנויה רק וילה אחת, ועל כן יש זכויות בנייה לא מנוצלות שבגינן על רוזנבלום לשלם היטל השבחה.

מנגד, טען וילנס מטעמה של רוזנבלום כי אין אפשרות להקים 4 קוטג'ים על המגרש מבלי להרוס את הווילה המפוארת הקיימת עליו, הכוללת גם בריכת שחייה. עוד נטען כי אין למהלך כזה היתכנות כלכלית מאחר ששווי הווילה עצמה גבוה משווי הזכויות לבניית 4 קוטג'ים.

לא כלכלי

השמאי המכריע בצלאל קציר קיבל את טענת וינלס וקבע כי לא כלכלי גם להותיר את הווילה במקומה וגם לבנות קוטג'ים בעורף החלקה, בין היתר מאחר שעל פי הוראות תוכנית בניין העיר, את החניות לקוטג'ים הנוספים ניתן לבנות רק בחזית הרחוב במרחק רב מהקוטג'ים ולא כחלק אינטגרלי מהם. כמו כן נקבע כי שווי הווילה המפוארת של רוזנבלום עשוי להיפגע אם ייבנו צמוד לה שלושה קוטג'ים נוספים.

פסיקת השמאי המכריע ניתנה בהתאם להסדר פשרה שהושג בין רוזנבלום לעירייה, בעקבות טענתה של רוזנבלום כי העירייה אינה זכאית לדרוש ממנה את תשלום ההיטל. זאת, היות שהנפיקה לה ביולי האחרון אישור בדבר היעדר חבות בהיטל השבחה, ועליו הסתמכה רוזנבלום בתום לב בעת שמכרה את ביתה.