נעילה שלילית בבורסה; איזיצ'יפ צללה 18.2%, טאואר 6%

טאואר פרסמה תחזית חלשה לרבעון הבא ■ בורסות אסיה עלו לשיא של 18 חודשים - מגמה מעורבת באירופה ■ המחזור הסתכם בכ-836 מיליון שקל ■ המאבק סביב קבוצת אי.די.בי נמשך

יום המסחר בבורסה באחד העם (ה') נחתם בירידות שערים. זאת, כאשר בורסות אסיה עלו לשיא של 18 חודשים, באירופה עברו המדדים לירידות לאחר סגירה מעורבת בניו-יורק אתמול. המסחר נפתח באיחור עקב ירידה חדה במניית איזיצ'יפ (על כך בהמשך). המחזור הסתכם בכ-836 מיליון שקל.

זה רשמי - גוש האירו נמצא במיתון, בעוד הצמיחה ברבעון הרביעי של שנת 2012 התכווצה בכ-0.6% בהשוואה לרבעון השלישי. מדובר בצמיחה שלילית מדאיגה, ש"עקפה" (לרעה) את ציפיות האנליסטים בשוק, שחזו צמיחה שלילית של כ-0.4% בלבד, ברבעון. הנתון התפרסם לאחר שטף של נתוני צמיחה מכלל 17 מדינות גוש האירו, אשר הראו כי כלכלות גרמניה, צרפת ואיטליה סבלו גם הן מצמיחה שלילית ברבעון האחרון של השנה החולפת. כלל הנתונים, יש לציין, הפתיעו לרעה ביחס לציפיות בשוק. ביחס לאשתקד, התכווצה כלכלת גוש האירו כולו בכ-0.9%.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול (ד') במגמה מעורבת, על רקע נאום "מצב האומה" של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, והתגברות החששות מ"המצוק הפיסקאלי 2". בזירת המאקרו התפרסמו שלל נתונים, ובראשם נתון המכירות הקמעונאיות שעלה בהתאם לצפי.

"בנק ישראל יוצק מספרים לא סימפטיים בכל האמור באופק הפיסקאלי הבעייתי בפניו ניצבת מדינת ישראל בפתחה של שנת 2013", כך טוען יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון בהתייחסו לסקירה המיוחדת הנוגעת לגירעון, שפרסם אתמול בנק ישראל. בסקירה בנק ישראל הביע חשש כי יחס החוב לתוצר יזנק ל-100% לקראת סוף העשור, גם בהנחות מקלות לגבי השפעת הגירעון והחוב על שיעורי הריבית והצמיחה.

פגוט טוען כי לפי הנתונים שפרסם בנק ישראל בסקירה, "ניכר לעין כי הציבור הישראלי צפוי לקבל בשנים הקרובות פחות שירותים ציבוריים מכפי שייחל ולשלם יותר מיסים מכפי שהתרגל, זאת על מנת שכלכלת ישראל לא תחל במסע מואץ בזמן לאחור".

טאואר דיווחה; איזיצ'יפ צונחת, מלאנוקס ונייס מתקדמות

חברת איזיצ'יפ דיווחה אתמול על הכנסות של 15.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2012. הרווח הנקי עמד על 4.8 מיליון דולר ברבעון (על בסיס GAAP) והרווח למניה על 17 סנט. המניה רשמה ירידה חדה בסיום המסחר בוול סטריט על רקע חששות המשקיעים מהאטה בקצב הצמיחה בעקבות שיחת הוועידה של הנהלת החברה.

גם חברת נייס דיווחה על תוצאותיה. הכנסות החברה (non-GAAP) ברבעון הרביעי של 2012 הגיעו לשיא של 239.5 מיליון דולר, עליה של 12.1% מהכנסות בסך 213.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011. הרווח הנקי (non-GAAP) ברבעון הסתכם בכ-43.2 מיליון דולר, 70 סנט למניה, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 66 סנט למניה ברבעון ולעומת 60 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2011. בנייס נפתח פער חיובי של כ-4%.

מלאנוקס סגרה פער חיובי של כ-4%.

חברת טאואר דיווחה הבוקר על תוצאותיה לשנת 2012. מכירות החברה ברבעון הרביעי היו בטווח היעד של החברה לרבעון זה, והסתכמו ב-147.6 מיליון דולר. מכירות ברבעון הקודם של השנה הסתכמו ב-154.6 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

טבע קיבלה היום אישור מה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לשווק גרסה גנרית לתרופה Adderall של חברת שייר (Shire).

מניית בבילון נמצאת בדרכה למדד תל-דיב היוקרתי של הבורסה, כך על פי הערכות בשוק ההון. מדד תל-דיב כולל מניות גדולות בעלות תשואת דיבידנד עקבית של לפחות 2%. המדד עתיד להתעדכן ב-15 במארס על פי נתונים קובעים ב-28 בפברואר. על פי הערכות בשוק, הכניסה למדד מניות הדיבידנד צפויה להזרים ביקושים של עשרות מיליוני שקלים למניית בבילון.

גילת סיכמה את 2012 עם צמיחה של 2.7%, להכנסות של 348.4 מיליון דולר. המחיקה האמורה הובילה להפסד נקי בגובה 23.2 מיליון דולר; אך על בסיס Non-GAAP, בנטרול המחיקה גילת רשמה רווח נקי של 16 מיליון דולר - בדומה לשנה שעברה.

המאבק סביב קבוצת אי.די.בי נמשך. הנהלת הקבוצה הגיבה אתמול לאפשרות שנציגי האג"ח של אי.די.בי פיתוח ואי.די.בי אחזקות ישלבו ידיים ביניהם ויפעלו בשיתוף פעולה במגעים עם הנהלת הקבוצה על הסדר החוב. במכתב שנשלח לנציגות האג"ח של אי.די.בי פיתוח האשימה אותם הנהלת החברה כי הם מנסים להשתלט על החברה ונוקטים במסע הפחדות ואיומים.

כ-50 אנשים התכנסו הבוקר (ה') במלון "סיטי" בת"א באסיפת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח. מלבד הנהלת IDB, שכללה את אייל סולגניק, שוני אלבק וחיים גבריאלי, וכן עורך דין אמיר בר-טוב, הגיע לאסיפה גם הנציג של קרן יורק בישראל אשר חבר בנציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח, ג'רמי בלנק. בלנק תפס מקום צדדי, וניסה שלא להתבלט במהלך האסיפה. (לסיפור המלא)