תקציבי מזגני אלקטרה ושקם אלקטריק יחזרו לאדלר-חומסקי

במסגרת ההסכם קיבל אדלר-חומסקי כ"בונוס" גם את תקציב מחסני חשמל

המשבר בין משרד הפרסום אדלר-חומסקי לקבוצת אלקטרה הסתיים: ל"גלובס" נודע כי פרט לחלק הארי של התקציב - תקציב המזגני אלקטרה, שאמור היה לעזוב את המשרד אך יישאר בו בסופו של דבר - יקבל אדלר-חומסקי את הטיפול בתקציבי הפרסום של מחסני חשמל - כ"בונוס".

תקציב שקם אלקטריק, שטופל אף הוא במשרד עד לאחרונה, יחזור גם הוא לטיפולו. עוד נודע כי עדיין לא סוכם סופית מה תהיה רמת המעורבות של המשרד בטיפול בתקציבי שקם אלקטריק ומחסני חשמל, אך כבר עכשיו ברור כי בפן הכלכלי המשרד ירוויח, שכן הטיפול במדיה יעבור דרכו.

יצוין כי מדובר בתקציבים מוטי עיתונות, שכוללים בעיקר פרסום מכירתי ונחשבים למעין "עבודה שחורה" במשרדים, כך שאם יוחלט בסוף התהליך כי המדיה תעבור דרך אדלר-חומסקי, והוא רק יפקח על ביצוע העבודה הקריאטיבית שתעשה עצמאית ברשתות - הרווח יהיה כולו של המשרד.

לפני מספר שבועות הודיעה אלקטרה לאדלר-חומסקי על הפסקת ההתקשרות עמו. זאת, למרות שבמסגרת הסכמות שהיו עם המשרד בעת העברת התקציב אליו, העתיק המשרד לפני 3 שנים את משכנו לבניין אלקטרה, שבו הוא משלם על-פי הערכות שכר דירה גבוה מאוד.

הסכם השכירות של אדלר-חומסקי הוא למשך 10 שנים, ולמשרד היו כנראה סיבות טובות להאמין כי הטיפול בתקציב יימשך בהתאם.

נלחמו על התקציב

עם ההודעה על עזיבת אדלר-חומסקי הודיעה אלקטרה גם כי בתחילת 2013 תעבור כל הפעילות הקמעונאית של אמ"צ (שקם אלקטריק, מחסני חשמל, אייס ואוטודיפו) לעבודה עצמאית בכל הקשור לפרסום השוטף, כמו גם לרכישת המדיה שתבוצע ישירות מול גופי המדיה השונים באמצעות "אלקטרה מדיה".

במקביל, הוחלט להעביר את תקציב המזגנים ל-JWT ישראל, שזמן קצר קודם לכן נבחר גם לטפל בתקציבי רשתות אייס, אוטו דיפו ושקם אלקטריק. למערך הפרסום של הקבוצה הצטרף אז גם משרד ארועטי-ברמן, שקיבל מאדלר-חומסקי את תקציב סוני אריקסון.

אך באדלר-חומסקי החליטו לא לוותר על התקציב ללא קרב, וכפי שנחשף ב"גלובס", בדרכים דיפלומטיות ובמכתבים משפטיים, נסללה הדרך בשבועות האחרונים לאפשרות שהמשרד יחזור לטפל בתקציב.

עתה כאמור מקבל המשרד פיצוי, ופרט לתקציבי שקם אלקטריק והמזגנים שחזרו אליו, הוא מקבל גם את תקציב מחסני חשמל. תקציב הפרסום של מחסני חשמל עמד בשנת 2011 על 16.8 מיליון דולר במחירי מחירון, ובשנה החולפת על 13.5 מיליון דולר.

אלקטרה נמנית עם 20 המפרסמים הגדולים בשוק. היקף הפרסום של החברה עמד ב-2012 על כ-40 מיליון שקל במחירים ריאליים. שנה קודם לכן פרסמה החברה בכ-80 מיליון שקל - רובם באמצעות אדלר-חומסקי.