ברנד פור יו נגד רמי לוי: תובעת 32 מיליון שקל מרשת השיווק

יצרנית "המותג", מותג פרטי הנמכר ברשת הרביעית, טוענת כי מוצריה לא קודמו אצל רמי לוי - בניגוד להסכמים עמה ■ לוי: "אין ממש בטענות שלהם"

הסכסוך בין חברת ברנד פור יו לרמי לוי שיווק השקמה עולה מדרגה: לפני ימים אחדים הגישה ברנד פור יו, יצרנית המותג הפרטי ל"רשת הרביעית" המשווק תחת "המותג", לבית המשפט המחוזי בירושלים, תביעה נגד רשת רמי לוי שיווק השקמה על סך 32.8 מיליון שקל.

רשת רמי לוי היא אחת ממספר רשתות שהתאגדו תחת "הרשת הרביעית" וחתמו על הסכם עם ברנד פור יו, על מנת שזו תטפל עבורם בייצור מותג פרטי.

סכסוך ארוך

התביעה היא פרק נוסף בסכסוך ארוך ומורכב בין הצדדים, על רקע טענת ברנד פור יו כי בניגוד להסכמים רמי לוי לא מקדם את מכירת "המותג" ברשת.

ברנד פור יו ערכה השוואה בין שיעור מכר המותג הפרטי "המותג" ברשת רמי לוי שיווק השקמה, לעומת מכר "המותג" ברשת קמעונאית אחרת ברשת הרביעית. בשל השיעור הנמוך יחסית של מכר "המותג" ברשת רמי לוי, טוענת ברנד פור יו כי נגרם לה הפסד כספי.

התביעה כוללת גם תביעה בגין "הפרה צפויה" עד מועד סיום ההסכם בין הצדדים בשנת 2015. בגין סעיף זה תובעת ברנד פור יו 17.5 מיליון שקל. בנוסף, תובעת החברה 10.5 מיליון שקל כפיצוי מוסכם בגין הפרת הסכם. בתוספת מע"מ לשני הסכומים, מדובר בתביעה בסך 32.8 מיליון שקל.

"הנחות בעייתיות"

לוי טוען בתגובה כי "סכומי התביעה מופרזים ומבוססים על הנחות בעייתיות", וכי "אין ממש בטענות על הפרה של ההסכם, וסיכויי ההצלחה של התביעה נמוכים".

עוד טוען לוי כי התביעה הנוכחית נועדה להוות משקל נגד לתביעה שלוי הגיש נגד ברנד פור יו על סך 9.2 מיליון שקל, בה נטען כי ברנד פור יו קיבלה מספקי המותג הפרטי כספים שלא כדין, ודרישה להשבת כספים אלה.

"אינטרס לגיטימי"

בריאיון שהעניק באחרונה רפי שפר, מבעלי ברנד פור יו, ל"גלובס", אמר שפר: "בויקטורי מכירות המותג מהוות 7.8% מהמכר, ברמי לוי רק 3.1%. הוא רוצה מותג בשם 'רמי לוי', אבל הוא כבול בהסכם עד שנת 2015. עד שהוא הנפיק לבורסה, הוא היה חולה על 'המותג'.

"אז מה קרה? אחרי שהוא הנפיק וגייס מעבר למה שחשב, כל ההערכה העצמית שלו השתנתה, וגם כולם פמפמו לו. כשכל אחד מנפח לך את התדמית, אתה רוצה שיהיה רשום 'רמי לוי'. אתה בקונפליקט".

עם זאת, שפר הוסיף כי "כשיש משהו שמזוהה עם שם הרשת, זה מזוהה יותר כמותג פרטי. יש לו (לרמי לוי, א"ח) אינטרס לגיטימי שהמותג יישא את שם הרשת, אבל הוא לא ישפר לעצמו את התוצאה העסקית".