תלונות שונות נגד גרופון: צירוף מקרים או התנהלות לקויה?

במקרה אחד לקוחות התקשו לבטל עסקה בגין מוצר שהתעכב, ובמקרה אחר מתלונן בעל עסק כי לא קיבל תשלום מהחברה

עיכובים קשים במשלוח, איומים טלפוניים מהספק ואכזבה מרה של לקוחות עומדים בלב תלונה נגד חברת גרופון, אשר הציעה לפני כ-4 חודשים לקהל לקוחותיה עסקה בה ניתן לרכוש נעליים מדגם toms במחיר 179 שקל.

מעל 800 איש, על-פי הפרסומים, ביצעו את העסקה - אולם הנעליים, על-פי הטענות, כלל לא הגיעו ללקוחות, ורבים מהם ביקשו להזדכות על סכום העסקה.

"בהתחלה הם לא הסכימו לבצע החזר", מספרת ל"גלובס" אחת המזמינות, "ולאחר התעקשות לבסוף זה אושר, אולם הכסף לא נכנס לחשבון, ושוב נאלצתי לרדוף אחריהם. רק לאחר כ-3 חודשים הכסף שב אליי לאחר עוגמת-נפש רבה, טיפול לקוי וחוסר הירתמות שלהם לעזרתי".

אולם כאן לא תמו הצרות: דווקא לאחר שבוצע הזיכוי, הגיעו הנעליים ליעדן. "התקשרתי לגרופון במטרה להחזיר את הנעליים", מספרת צ', "ונאמר לי שאני יכולה להשאיר את הזוג אצלי. אולם כעבור כמה ימים התקשרו מחברה בשם BAY ISRAEL לאיים עליי שאם לא אחזיר את הנעליים או אשלם להם, יפתחו נגדי בהליכים משפטיים. כשסירבתי לתת את מספר כרטיס האשראי שלי לחברה האנונימית וביקשתי שגרופון יצרו אתי קשר בעצמם, המשיכו האיומים".

לקוחות דומים דיווחו ברחבי הרשת על התנהלות דומה וטוענים לחוסר טיפול מספק מצד גרופון: "התקשרתי עוד באותו יום לגרופון, אך המנהלים סירבו לדבר עמי", טוענת צ'. "הבעיה טרם נפתרה, ואנו מרגישים חסרי אונים, מרומים ומאוימים. מה שהחל ברצון לרכוש נעליים, הסתיים בחוויית רכישה אינטרנטית נוראית".

גרופון: "הלקוחות מעל לכל"

מגרופון נמסר בתגובה כי הספק עימו התקשרה החברה לא עמד בתנאי העסקה שלהם התחייב ואיחר מאוד באספקת המוצרים ללקוחות: "גרופון, המחויבת לשביעות-רצון הלקוחות, החזירה הכסף ללקוחות שלא היו מעוניינים להמשיך ולחכות למוצר. בחלק מן המקרים הגיע המוצר ללקוחות שכבר קיבלו את כספם בחזרה, ולהם ניתנה האפשרות להחזיר המוצר או לשלם בעדו שוב.

"הספק התחייב להגיע לבית הלקוח לאסוף את המוצר או לשלם עבור המשלוח בדואר. במספר מקרים מועטים לא הביא פתרון זה לסיום הבעיה, והלקוחות נמצאים עדיין בטיפול החברה, כדי להביא למציאת פתרון מוחלט לשביעות-רצון הלקוח.

"גרופון מתקשרת מדי יום עם עשרות אלפי ספקים, ורובם ככולם פועלים בהתאם לסטנדרטים הנוקשים של החברה ולשביעות-רצון הלקוחות. לצערנו, נתקלנו במקרה זה בספק אשר לא עמד בדרישות החברה לאיכות ושירות ללא דופי, וגרופון לא תתקשר עמו שוב לעסקאות נוספות".

את תגובת BAY ISRAEL לא ניתן היה להשיג עד לפרסום הידיעה.

MADE IN TLV: "לא שילמו לי"

במקביל, זוכה תלונה נוספת נגד התנהלותה של גרופון - הפעם מכיוון בית העסק - לשיתופים רבים בפייסבוק. את התלונה העלה יובל אברמוביץ', בעלי רשת חנויות MADE IN TLV.

בסיפורו הוא מגולל התנהלות ארוכה, פוגענית ומביכה לכאורה של אנשי האתר - אשר לטענתו שידלו אותו לשיתוף-פעולה עסקי, אולם לא העבירו אליו את סכומי הכסף שקיבלו במסגרת העסקה בתואנות שונות והותירו כלפיו חוב כבד.

תגובת גרופון: ענבל שרייבר-מסיקה, מנהלת לקוחות עסקיים, מכחישה את הטענות ואומרת כי "מדובר באחד הספקים הבעייתיים יותר שגרופון עבדה מולם. 30% מרוכשי המוצר קיבלו החזר על מוצרים שלא סופקו או על מוצר פגום. גרופון עומדת קודם כל לצד הלקוחות".