cost365 מציתה מחדש קרב מחיר בכ"ס ובעפולה

הרשת מציעה מבצעים רבים, חלקם הפסדיים, וגוררת את רמי לוי ויינות ביתן ■ המנכ"ל: "אנו הפסדיים אך עומדים בתוכנית. לא קבעתי מגבלת זמן למבצעים"

כחודשיים וחצי לאחר השקת רשת 365 cost של קבוצת המשביר לצרכן, הרשת מובילה מחדש מלחמת מחירים. בימים האחרונים החלה הרשת להציע שורה ארוכה של מוצרים במחירים נמוכים במיוחד, חלקם במחירי הפסד ברורים.

כך, למשל, מוכרת הרשת בשני סניפיה קורנפלקס תלמה 750 גרם ב-9.99 שקלים; בקבוק קוקה-קולה 1.5 ליטר ב-4.99 שקלים; קפה נמס ג'ייקובס 200 גרם ב-24.99 שקל; מטרנה 700 גרם ב-44.99 שקל; שתי חבילות משחת שיניים קולגייט 100 מ"ל ב-9.99 שקלים; קוטג' תנובה ב-4.99 שקלים ועוד.

בנוסף מציעה הרשת מחירים נמוכים במחלקות העוף, הבשר והדגים. במסגרת זו מוכרת הרשת כרעיים וחזה עוף טרי ב-14.99 שקל לק"ג; פרגיות (טרי) ב-39.99 שקל לק"ג; 2 ק"ג בשר טחון קפוא ב-45 שקל; אסאדו עגל טרי ב-39.99 שקל ועוד. המבצעים מותנים בקנייה של 100 שקל.

"אין אף רשת שמתמודדת היום על סל הקנייה שאנחנו מציעים לחברי המועדון. המחירים לא יהיו ליומיים-שלושה אלא לתקופה ארוכה. לא קבעתי כרגע הגבלה של זמן", אומר ל"גלובס" מנכ"ל 365 cost, ניסים חסן.

רשת 365 cost מונה היום שני סניפים בלבד. האחד מהם בעיר עפולה, הפועל בסמוך לסניף של רמי לוי; והשני בעיר כפר-סבא, הפועל ממש בצמוד לסניף של יינות ביתן ורשת יש.

סניפים נוספים בקרוב

מבדיקת "גלובס" עולה כי בחלק מהמוצרים שבמבצע קיימים פערים משמעותיים בין הרשתות. כך, למשל, נמכר בקבוק קוקה-קולה 1.5 ליטר ב-6.2 שקלים ביינות ביתן ורמי לוי, לעומת, כאמור, 4.99 שקלים ב-cost 365.

1 ק"ג פרגיות נמכר ברמי לוי ב-61.8 שקל - מחיר הגבוה ב-50% ממחיר המבצע ב-365 cost. פער דומה נמצא במחירו של קפה ג'ייקובס, ופערים קטנים יותר נמצאו במוצרים נוספים.

ביתר מוצרי העוף, רמי לוי השווה מחירים, ואילו רשת יינות ביתן שמרה על יתרונה במכירת מגוון ירקות ב-9 אגורות לק"ג.

לדברי חסן, "רמי לוי הפסיד הרבה מאוד כסף במלחמה שלו אתנו בהתחלה. היום הוא ראה את הפרסום שלנו והתחיל להגיב, אבל רק בחלק מהמוצרים, ולמרות זאת אנחנו יותר זולים ממנו".

- איך אתם מתמודדים בעפולה מול רמי לוי?

"אנחנו מובילים את רמת המחירים הנמוכה. רמי לוי נלחם בנו תקופה ארוכה והוריד את המחירים לרצפה, אבל הוא העלה שוב את המחירים. אנחנו לא מזגזגים, לא במחירים ולא ברמת הסחורה. לא נתפשר כמו שאחרים התפשרו. הסניף של רמי לוי עובד, זה לא סוד. אבל אנחנו עובדים חודשיים עם תוצאות יפות מאוד. אי-אפשר לחדור לשוק ביום אחד".

- הצבתם לעצמכם יעד מכירות של 8 מיליון שקל לסניף לחודש. אתם עומדים ביעד?

"בכפר-סבא אני ממש לא רחוק. הסניף בעפולה תוכנן להיות סניף בינוני, והוא עומד בציפיות. מעבר לכך, קצב ההצטרפות למועדון קלאב 365 מדהים. בעפולה מצטרפים בכל שבוע כמה מאות, ומאז שהשקנו את הרשת הצטרפו אלינו כ-8,000 בתי-אב".

- אתה חושב שהסניף שלכם בעפולה פגע בפעילות של סניף רמי לוי?

"לא הייתה כוונה לפגוע ברמי לוי אלא לעשות משהו אחר - להתמקד באיכות ובמחיר. אני לא יודע להגיד מי נפגע לגמרי. אבל ברור שכאשר חנות עושה פדיון טוב, מישהו נפגע. סל הקנייה אצלנו גבוה ועומד על כ-300 שקל".

- ברמה התפעולית אתם עדיין הפסדיים?

"אנחנו עומדים בהוצאות הנהלה וכלליות נמוכות סביב 15%, כמו שהצהרנו. אבל אחרי הוצאות הנהלה וכלליות, ברור שאנחנו הפסדיים. הצהרנו שנפסיד בהתחלה, אבל אנחנו עומדים בתוכנית העסקית".

- הרווח הגולמי שלכם כיום לא נמוך ממה שהצהרתם כיעד?

"לא".

- מתי להערכתך תעברו לאיזון?

"תלוי בלוח הזמנים של פתיחת החנויות הבאות. ההערכה שלנו היא שזה יהיה לקראת סוף השנה".

- אתם מוכרים את העוף והבשר במחירי הפסד. מי סופג את ההפסד - אתם או הזכיין שלכם, קבוצת נטו?

"אנחנו. בקטגוריית העוף אף ספק לא מסבסד, גם לא אצל רמי לוי ואצל יינות ביתן".

לדברי חסן, cost 365 תפתח באפריל את הסניף בפתח-תקווה, ובתחילת יוני היא תפתח סניף באילת.

בשעות הבוקר המאוחרות יישרה רשת יינות ביתן קו עם רמת המחירים הנמוכה שהכתיבה cost 365.

רמי לוי מסר בתגובה: "אנחנו עושים כל יום בדיקה, ויש הנחייה להיות הכי זולים באזור. בדקתם בבוקר, ואתם יכולים ללכת לבדוק שוב את המחירים עכשיו".

מלחמות מחירים
 מלחמות מחירים