גינדי השקעות מתכננים מהפיכה בתחום התמ"א 38

בעלי החברה, מנור גינדי, אורי לוי וכפיר גינדי, הכריזו היום במסיבת עיתונאים שערכו בתל אביב כי הם יוצאים בשיטת שיווק חדשה בתחום התמ"א 38 שתעשה מהפכה בקשר שבין היזמים לבעלי הדירות

חברת גינדי השקעות לוקחת את שיטת השיווק האגרסיבית המאפיינת פרויקטים קודמים של החברה וגם חברות נוספות הנושאות את אותו שם המשפחה ומעבירה אותה לתחום התמ"א 38.

בעלי החברה, מנור גינדי, אורי לוי וכפיר גינדי, הכריזו היום במסיבת עיתונאים שערכו בתל אביב כי הם יוצאים בשיטת שיווק חדשה בתחום התמ"א 38 שתעשה מהפכה בקשר שבין היזמים לבעלי הדירות.

"אנחנו עובדים בתחום כבר שנתיים וזיהינו שהכשל המרכזי ביציאת פרויקטים במסגרת תמ"א 38 לדרך הוא הקושי של בעלי הדירות להגיע להסכמה ולהתקשר עם היזם", אמר היום מנור גינדי. "במהלך התקופה האחרונה זיהינו 12.5 אלף בניינים בכל אזור המרכז שיכולים להיכלל במסגרת התוכנית. כבר היום אנחנו מתחילים להפיץ חוברות מידע מטעם החברה לכל בעלי הדירות, כ-150 אלף, במסגרתן נאמר לבעלי הדירות כי הם מוזמנים להגיש לנו הצעות לביצוע התהליך בבניין שלהם עד ה-15 במרץ. מהרגע שנקבל את ההצעות נבחר מתוכן 50 בניינים שניתן לעשות בהם את התהליך ונקדם מולם את התהליך. את ההצעות אנחנו מתחייבים לבדוק תוך 90 יום במהלכן נערוך בדיקות היתכנות לבניין".

לדברי הגינדים, ועדי בתים מתמודדים עם שפע הצעות שמגיעות אליהם מצד חברות רבות העוסקות בתחום המאופיינות בשונות גדולה מאוד מה שמונע מהם להגיע להסכמה. על ידי השיטה החדשה בה נוקטת החברה כעת, יתבקשו הדיירים להעביר לחברה מספר פרמטרים הכוללים גודל תוספת מבוקש של דירה כמו גם גודל מרפסת.

"כל ועד בית שיהיה מעוניין להתקדם יקבע איתנו פגישה ויגיע אלינו כדי לקבל פרזנטצייה קצרה במהלכה נסביר מה ניתן לעשות בבניין ומה הזכויות", הסביר מנור גינדי, "לאחר מכן הם ישבו ויחליטו על הצעה שאותה הם ישלחו אלינו עד ה-15 במרץ". מבין כל ההצעות, אותן אומדים בעלי החברה בכאלף, ייבחרו 25 פרויקטים אותם ניתן לבצע במסגרת תמ"א 38 של תוספת בנייה חדשה על בניין ישן ו-25 פרויקטים נוספים במסגרת התיקון השני לתמ"א 38 המאפשר הריסה ובנייה מחדש.

עוד שינוי מהותי בשיטת העבודה של הגינדים אל מול בעלי הדירות בבניינים האמורים הוא התחייבות החברה למימון שכר דירה לכל בעל דירה בבניין שייבחר לתהליך החיזוק במשך כל תקופת הבנייה. מדובר בהתחייבות שאיננה קיימת היום בפרויקטים מה שעשוי לפתות מצד אחד את בעלי הבתים אך ליצור בעיה לא פשוטה גם לחברות אחרות המקדמות פרויקטים במסגרת תמ"א 38 במקומות אחרים.

באופן כללי, מתבססת השיטה החדשה של הגינדים על הרעיון במסגרתו הם "ידלגו" על השלב שנחשב הקשה ביותר בכל תחום ההתחדשות העירונית - ההתקשרות עם הדיירים וחתימת ההסכמים. בשיטה שלהם, הם מחייבים את בעלי הבתים להגיע אליהם כאשר כל הבניין מוכן לתהליך. במקביל, סביר להניח שהשיטה החדשה תדבר בעיקר אל ועדי בתים שכבר נמצאים בקשר זה או אחר עם חברות אחרות בנוגע לתהליך מה שעלול ליצור המולה לא קטנה בתחום ההולך ומתפתח של התמ"א 38. גם הבטחת החברה לתשלום שכירות במהלך כל תהליך הבנייה צפויה לעורר לא מעט רעש בתחום כאשר בעלי דירות שעד היום לא חשבו על אפשרות זו יתחילו לדרוש אותה מיזמים כתנאי מקדים לקבלת הסכמתם לביצוע.

החברה מתכננת לפעול בערים תל אביב, רמת גן, גבעתיים, קרית אונו, רעננה והרצליה. חשוב לציין שלדברי אנשי החברה, 50 הפרויקטים שייבחרו על ידה כמתאימים, יתחילו אז את התהליך הרגיל הכולל תכנון מפורט ועבודה אל מול הרשויות. לא מן הנמנע שבעיות המאפיינות את התמ"א באופן כללי כמו קשיים שמערימות העיריות או אי התאמה בין תוכניות מתאר למינהן לפרוקיטים הספציפיים עדיין יכולים לעכב או לעורר קשיים גם בפרויקטים הללו.

"אנחנו בטוחים שזו תהיה הצלחה גדולה", סיכמו הגינדים את מסיבת העיתונאים, "ואנחנו נדע לעשות מה שאנחנו עושים הכי טוב עד הסוף. זו עבודה לעוד הרבה שנים ואנחנו רק פורצים עכשיו את הדרך". אין ספק שהחברה תקבל לא מעט פניות מבעלי דירות בערים המדוברות ונותר לראות האם המהלך השיווקי רחב ההיקף אכן יוכיח עצמו בפועל ואכן 50 בנייני מגורים ישנים יתחילו את תהליך החיזוק.

נכון להיום, לחברה 4 פרויקטים שנמצאים בשלבים שונים. פרויקט אחד ברחוב יאנוש קורצ'אק בקרית אונו, פרויקט ברחוב אושה בתל אביב, ושני פרויקטים ברחוב אבטליון ברמת גן. שלושת הפרויקטים האחרונים מתוכננים להתבצע במסגרת התיקון השני לתמ"א 38 (הריסה ובנייה מחדש) בעוד הפרויקט בקריית אונו ייעשה במסגרת תוספת בנייה חדשה על הבניין הקיים. לדברי החברה בכל הפרויקטים הושגו 100% מחתימות בעלי הדירות. בכולם טרם התקבל היתר בנייה.

החברה החדשה, גינדי תמ"א 38, היא חברת נפרדת מהחברה הציבורית גינדי השקעות. לצד בני משפחת גינדי, בעלי החברה, מכהן אבי נאור כמנהל תחום התמ"א 38 בחברה.