למי הן שייכות? הלנת שכר לשתי עובדות הרות ב"מעריב"

שכרן של לפחות שתי עובדות הרות שעובדות ב"מעריב" מולן מזה שבועיים ■ בין הנאמן ובין שלמה בן-צבי יש חילוקי דעות באשר לזהות מעסיקן

שכרן של לפחות שתי עובדות הרות שעובדות ב"מעריב" מולן מזה שבועיים. העובדות, שלא נקלטו בעיתון אך לא פוטרו, לא קיבלו עדיין את משכורות חודש ינואר, והן עובדות "מעריב" היחידות שנותרו מועסקות על-ידי הנאמנים, לאחר הסכם המכירה לשלמה בן-צבי. בין הנאמן ובין בן-צבי יש חילוקי דעות באשר לזהות מעסיקן של אותן עובדות.

בחודש נובמבר האחרון פוטרו כל עובדי "מעריב" על-ידי הנאמן, ו-364 מהם נקלטו בחזרה בעיתון שבבעלות שלמה בן-צבי.

מעמדן החוקי של העובדות ההרות ושל הנשים שנמצאות בחופשת לידה, שעל-פי ההערכה מספרן הגיע אז לכ-10, לא איפשר לפטרן, ובן-צבי קלט את מקצתן. אחרות סיימו את תקופת חופשת הלידה, ועזבו ואחרות המשיכו להופיע מדי יום לעבודה ב"מעריב", אך משכורתן שולמה להן מטעם הנאמנים.

"היה כנראה הסכם בין 'מעריב' לבן-צבי, ועכשיו הוא החליט לא להעביר יותר כסף, והנאמנים לא מסכימים לשלם משכורת", אומרת אחת הנשים ל"גלובס".

נאמני "מעריב" טוענים כי העובדות שייכות לבן-צבי."סוגיית המשך העסקת עובדות בהריון מטופלת בהתאם להוראות הדין מול הגורמים המוסמכים במשרד התמ"ת. החל ממועד ההעברה (8.11.12) כל העובדים מועסקים על-ידי הרוכשת. הנאמנים בודקים עניין זה, ובכל מקרה יוודאו כי שכר חודש ינואר ישולם לעובדות אלה כבר בימים הקרובים".

ממשרד התמ"ת נמסר כי "במינהל ההסדרה והאכיפה נפתחו 25 תיקים על בסיס בקשות הנאמן של 'מעריב' לפיטורי עובדות בתקופה המוגנת בהתאם לחוק עבודת נשים. התקבלו 16 החלטות - מתוכן שתיים לערב צאת העובדת לחופשת לידה, אחת ליום ההחלטה ו-13 בתום חופשת לידה. מתוך 16 ההחלטות - 11 עובדות יועסקו, שתי החלטות נסגרו. 7 תיקים עדיין בהליך. במקרה שעולה חשד לפיטורי עובדת בהריון בניגוד לחוק עבודת נשים, נבקש לקבל את המידע ונטפל בזה באמצעות האכיפה".

מ"מעריב" נמסר בתגובה: "שתי העובדות מועסקות בחברת הוצאת מודיעין שבשליטת הנאמנים, והאחריות לתשלום משכורתן מוטלת עליהם. לגבי עובדת אחת שבפועל עבדה ב'מעריב' בתקופה זו, יועבר התשלום על משכורתה לידי הנאמנים".