חגיגת שכר בקריה האקדמית אונו: 90 אלף שקל בחודש לפרופ' ירון זליכה, 153 אלף שקל לפרופ' שלו

ב-9 החודשים הראשונים של 2011 עמדו הכנסות הקריה משכר לימוד על 116.7 מיליון שקל, והתרומות שקיבלה עמדו על 1.2 מיליון שקל בלבד ■ צפו בטבלה: כמה השתכר זליכה בשנים קודמות וכמה משתכרים הבכירים?

הקריה האקדמית אונו, בדומה למרכז הבינתחומי בהרצליה, נחשבת לאחד המוסדות האקדמיים היוקרתיים בארץ, ולו רק בגלל השמות המוכרים שמעטרים את סגל ההנהלה וההוראה שלה. אחד מהם הוא פרופסור (רו"ח), ירון זליכה, מי שהיה בעברו החשב הכללי במשרד האוצר. זליכה (42) משמש כדיקאן הפקולטה למינהל עסקים וראש החוג לחשבונאות בקריה, ומדוחותיה עולה כי בשנת 2011 עמד שכר הברוטו שלו (בגין תשעה חודשים) על 807 אלף שקל, ומכאן - 90 אלף שקל בחודש בממוצע.

מקבלת השכר הבכירה ביותר במוסד היא פרופסור גבריאלה שלו, משנה לראש הקריה ודיקאן הפקולטה למשפטים, שהייתה בעברה שגרירת ישראל באו"ם, ועד היום משמשת כעורכת ראשית של פסקי הדין של בית המשפט העליון. שכר הברוטו החודשי שלה עמד באותה שנה על 153 אלף שקל. דרך אגב, שלו חולקת את תרומתה לפקולטה למשפטים עם מרצה בכיר מוכר לא פחות ממנה: פרופסור זוהר גושן, בעברו יו"ר רשות ני"ע.

הקריה האקדמית אונו הוקמה לפני 17 שנה כשלוחה של אוניברסיטת מנצ'סטר באנגליה על ידי פרופ' שלו, פרופ' דוד הרטמן, פרופ' מרשל סרנת ז"ל, רנן הרטמן (המשמש כמנכ"ל) ושותפיהם. 8 שנים מאוחר יותר קיבלה הקריה הכרה מהמועצה להשכלה גבוהה בישראל והפכה באופן רשמי למוסד אקדמי עצמאי פרטי. מדו"חות הקריה עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2011 (תקופת הדיווח של המוסד, ולא שנה מלאה) עמדו הכנסותיה משכר לימוד על 116.7 מיליון שקל, והתרומות שקיבלה עמדו על 1.2 מיליון שקל בלבד.

הקריה סיימה תקופה זו בהפרש הכנסות על הוצאות של 3.1 מיליון שקל.

מקבלי השכר
 מקבלי השכר