הפד יפסיק ההרחבה הכמותית? "לא לבצע שינויים בתיק"

מייק אליס, מנכ"ל פיוניר תכנון פיננסי: "השווקים מגיבים בירידות בגלל חוסר הודאות, למעשה עצירת תוכנית ההרחבה תהיה סימן חיובי. מומלץ להמשיך להשקיע במניות אך להגן על התיק באמצעות המשך השקעה בזהב באחוז קטן ובאג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים"

"ישנה אי ודאות רבה לגבי ההשפעה שתהיה לעצירת תוכנית ההרחבה הכמותית. לכן, ההמלצה למשקיעים היא לא לעשות כרגע שינויים מהותיים בתיק ההשקעות, להמשיך להיחשף לשוקי המניות ובמקביל להגן על עצמם, בין היתר על ידי הקצאת חלק מהתיק להשקעה בסחורות, כגון השקעה בזהב באחוז קטן".

"אג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים לטווח קצר יספקו את חומת הביטחון לתיק ההשקעות בתקופה הנוכחית". כך אומר מייק אליס, מנכ"ל פיוניר תכנון פיננסי ומנהל מחלקת ההשקעות, בעקבות הפרסומים על כך שהפדרל ריזרב שוקל להפסיק את תוכנית ההרחבה הכמותית.

לדברי אליס, "עצירת תוכנית ההרחבה הכמותית דומה להפסקת המוזיקה באמצע המסיבה. כולם חוששים שהמשמעות היא שהמסיבה הסתיימה. לכן, השווקים בעולם הגיבו באופן שלילי ורבים צופים מהלך של תיקון בשוק המניות. האמת היא שעצירת תוכנית ההרחבה היא סימן חיובי, אבל היא מביאה עמה אתגרים חדשים".

"צריך לזכור", הוא מוסיף, "שתוכנית ההרחבה היא ניסוי חסר תקדים בתחום המדיניות המוניטרית, וההשפעה שתהיה לסיומה אינה ברורה - אנחנו נמצאים בטריטוריה שלא היינו בה אף פעם. לכן, לא יהיה זה נכון לבצע כרגע שינויים מהותיים בתיק ההשקעות, ומומלץ להמתין שתמונה תתבהר מעט".

לדברי אליס, "חוסר הודאות בנוגע להשפעת הפסקת תוכנית ההרחבה אמור בעיקרון להביא להיחלשות הדולר האמריקאי, אך כאמור, אנחנו נמצאים בטריטוריה לא מוכרת".