אפסילון לממשלה: עזבו את איראן - פיתרו את נושא הדיור

בית ההשקעות מבקש בסקירה השבועית להציע סדר יום חדש לממשלה החדשה, וממליץ לה לנטוש את ענייני הפלסטינים והתקציב ולשים בראש סדר העדיפויות את נושא מחירי הדירות

בית ההשקעות אפסילון מבקש בסקירה השבועית שלו להציע סדר יום חדש לממשלה החדשה, וממליץ לה לנטוש את ענייני איראן, הפלסטינים, השטחים ואפילו את הדיון בתקציב. בראש סדר העדיפויות, על פי אפסילון, יש להעמיד את נושא מחירי הדירות.

"למי ששכח, תוצאות הבחירות מהוות את ההוכחה הטובה ביותר לכך שהציבור הישראלי חפץ בשיפור באיכות ורמת חייו הרבה יותר מאשר בפתרון הבעיות הפוליטיות והמדיניות של ישראל. ואם זו דרישתו של הציבור מנבחריו, מן הראוי שאלו יעמידו את הנושא, שהזנחתו ארוכת הימים גרמה לשחיקה חדה במצבו הכלכלי של הישראלי הממוצע בראש סדר העדיפויות", כותב עידן אזואלי, מנהל ההשקעות הראשי באפסילון.

אזולאי מסביר עוד כי עם כל ההערכה לנחישותו של בנק ישראל לפעול בתחום הדיור, כולל הצעדים החדשים להגבלת מתן המשכנתאות, ברור כי הפתרון יכול להגיע רק משולחן הממשלה. "מה שהיה, הוא שיהיה. המשקיעים ימשיכו לרכוש דירות, צרכני הדיור האמיתיים יבחרו בפתרון הגרוע של שכירות יקרה ומאומה לא ישתנה", כותבים באפסילון.

"בתחזית שפרסמנו בתחילת השנה לגבי מחירי הדיור, ציינו כי אנו צופים התייצבות במחירי הדירות בשל השחיקה החדה שחלה ביכולת רכישת הדירה של הרוכש הפוטנציאלי. אלא שהעיניים כבר נשואות לעבר 2014. במידה והממשלה הבאה לא תנקוט בצעדים רציניים ומהותיים לטיפול בשוק הדירות, התחזית לשנה הבאה תשתנה מאוד. שורש הבעיה נעוץ בכך שהתחלות הבנייה ירדו באופן חד בחודשים האחרונים בשל הסיבות המוכרות של מחסור בקרקעות ומתן אשראי. בהינתן העובדה שבישראל יש עלייה קבועה בביקושים לדיור בשל הקצב הגבוה של גידול האוכלוסייה, הרי שקיטון בהיצע עלול ליצור צוואר בקבוק שתוצאתו תהיה עלייה במחירים", כותב אזולאי.