אישום: חשבוניות פיקטיביות ועבירות מס במאות מיליוני שקלים

יעקב ביטון והחברות "שוי" ו"עין כל האושר" שבבעלותו ומונדר בדיר, מנהל חברת "תזקיקים", נאשמים בעבירות מס חמורות ■ בדיר נאשם גם בתקיפת עובד ציבור

רשות המסים הגישה היום (ב') לבתי משפט השלום בנצרת ובאשדוד שני כתבי אישום חמורים נגד יעקב ביטון והחברות "שוי" ו"עין כל האושר" שבבעלותו ונגד מונדר בדיר, מנהלה של חברת "תזקיקים", בטענה כי ביצעו עבירות מס בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

כתבי האישום הוגשו בעקבות חקירה בה השתתפו חקירות מע"מ תל-אביב ובאר-שבע, חקירות מס הכנסה מרכז, היאל"כ וימ"ר נגב.

בכתב האישום שהוגש נגד בדיר, בידי עו"ד ענבל הוכמן מהמחלקה המשפטית של מכס ומע"מ מחוז צפון, נטען כי הוא פעל במסגרת חברת "תזקיקים" לביצוען של עבירות מס רבות, במסגרתן ניכה חשבוניות פיקטיביות בסכום של 190 מיליון שקל.

כן פעל בדיר, על-פי עובדות כתב האישום, לשיבוש מהלכי משפט וחקירה לקבלת דבר במירמה מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, עת הגיש בקשת פירוק של חברת "דבי אנרגיה", אשר במסגרתה טען בכזב כי סיפק דלקים לחברה זו, והכול במטרה לאזן את המלאים שנוצרו בספריו כתוצאה מקבלת החשבוניות הפיקטיביות.

בנוסף, במהלך החקירה תקף מונדר בדיר שני חוקרי מע"מ וקילל אותם, ובכך עבר עבירות של תקיפת עובד ציבור בכוונה להכשילו במילוי תפקידו והעלבת עובד ציבור.

מעצרו של מונדר בדיר הוארך עד 26 בפברואר, אז ייערך דיון בהארכת מעצרו עד תום ההליכים (42349-02-13).

על-פיי כתב האישום שהוגש נגד יעקב ביטון, בידי עו"ד הדס זוהר ועו"ד סעיד עתאמנה מהמחלקה המשפטית במע"מ אשדוד, ביצע ביטון עבירות מס רבות באמצעות ניכוי והפצה של חשבוניות מס פיקטיביות בסך כולל של כ- 830 מיליון שקל.

לטענת רשות המסים מדובר בעבירות חמורות על חוק מס ערך מוסף ופקודת מס הכנסה, שנעברו בנסיבות מחמירות, ואשר במסגרתן פעל ביטון להתחמק ממס ולעזור לאחרים להתחמק ממס, כל זאת תוך ניהול פנקסים וספרי הנהלת חשבונות כוזבים.

על-פי כתב האישום, ביטון פעל בעורמה, מירמה ותחבולה ובשיטתיות, כשמעשיו אלה הובילו לגרימת נזק עצום לקופה הציבורית.