באם המושבות בפ"ת מעדיפים תחנת דלק על שכונת מגורים

דיירים בשכונה מתנגדיםלשינוי ייעוד של מגרש המיועד לתחנת דלק ומסחר, לבניין מגורים בן 22 קומות ו- 88 דירות

דיירים בשכונת אם המושבות בפתח תקוה הגישו לאחרונה התנגדות לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, כלפי תוכנית שיזמה עיריית פתח תקוה. התוכנית היא לשינוי ייעוד של מגרש המיועד לתחנת דלק ומסחר, לבניין מגורים בן 22 קומות ו- 88 דירות.

המגרש הממוקם בפינת הרח' שרגא רפאלי וראשון לציון בשכונת אם המושבות החדשה, הנמצא בבעלות חברת פרדס מזי"א שבבעלות משפחת איזקסון. בהתנגדות, שהוגשה באמצעות עוה"ד אייל מאמו ואפי שבח דחב"ש ממשרד אגמון רוזנברג ושות', טוענים התושבים כי התוכנית שיזמה העירייה מעניקה זכויות בנייה לא סבירות ליזם פרטי, כדי שלא יקומו שם תחנת דלק ומרכז מסחרי.

לטענת הדיירים התוכנית חורגת מהצפיפות הקבועה בתמ"א 35 לדונם בפתח תקוהומהצפיפות הנהוגה בשכונה. בהתנגדות נטען כי התושבים שרכשו דירות סמוך למגרש, נסמכו על תוכנית המייעדת אותו לבינוי נמוך של מסחר ותחנת דלק, וכעת הם נפגעים מהשינוי.

בהתנגדות צוין כי במצב הקיים, ניתן להקים תחנת דלק ומסחר בשטח 604 מ"ר, בעוד התוכנית המופקדת מציעה להקים שטח בנוי של 9,310 מ"ר. ע"פ חוו"ד של שמאי המקרקעין דן אורמן, שצורפה להתנגדות, שווי המגרש כעת נע סביב 12.2 מיליון שקל, ושווי המגרש במצב החדש - 37 מיליון שקל, לפי שווי של 420 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור, ולמעשה, פי 3 מהשווי הקיים. "מדובר בסחר של העירייה ובתמורה לא פרופורציונלית בזכויות בנייה על חשבון שטחים ירוקים", צוין בהתנגדות. הדיירים טוענים כי הוועדה המקומית אינה יכולה להעמיס את האזור ב-88 דירות נוספות שמשמעותן תוספת 180 רכבים שיעמיסו על האזור, ותוספת של 170 ילדים שיצריכו מקום נוסף במוסדות חינוך.

התושבים התנגדו בעבר להקמת תחנת הדלק למרות שלבעל הקרקע כבר ניתן היתר להקמת התחנה והיה מעוניין לממש את התוכנית כשחברת סונול כבר התקשרה עמו בהסכם להשכרה ארוכת טווח של התחנה. למרות זאת נענה בעל הקרקע לדרישת העירייה לבחון שינוי התוכנית, וכיום התושבים סבורים כי התוכנית למגדל מגורים שהופקדה מסבה להם נזק גדול יותר מאשר חלופה הכוללת שטחי מגורים מופחתים, והוספת של שטחי מסחר ומרפאות.

מעיריית פ"ת נמסר כי בניגוד לעמדת ראש העיר עד לאחרונה, יצחק אוחיון, שיזם את התוכנית, ממלא מקומו אורי אוהד מתנגד לתוכנית, אך לא ימשוך אותה מהוועדה המחוזית. "ראש העיר נפגש עם נציגי התושבים ושב על עמדתו כי זו תוכנית שאין בדעתו לקבלה. מאחר שליזם זכויות חוקיות במקום, יהא צורך לפצותו ולפיכך אוהד הנחה את מנהל ההנדסה להכין בעבורו כמה חלופות". מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה נמסר כי "בתום תקופת הגשת ההתנגדויות, ההתנגדויות תישמענה והוועדה תחליט אם לקבלן או לדחותן".