פורסם מכרז להקמת מרכז מסחרי ותחנת דלק בשער אפרים

על פי תנאי המכרז, המציע יפרט את התמורה המוצעת על ידו תמורת הקמת חברה משותפת לו ולאגודה שבפירוק, והעברת הקרקע לבעלותה של החברה המשותפת

מפרק האגודה השיתופית שער אפרים, עו"ד איתן ארז, יצא לאחרונה במכרז להקמה והפעלה של מרכז מסחרי ותחנת דלק במושב, על שטח חקלאי של כ- 44 דונם, הנמצא בכניסה הדרום מזרחית ליישוב.

על פי תנאי המכרז, המציע יפרט את התמורה המוצעת על ידו תמורת הקמת חברה משותפת לו ולאגודה שבפירוק, והעברת הקרקע לבעלותה של החברה המשותפת. הזוכה במכרז יבצע את כל פעולות התכנון והבניה, לרבות שינוי תוכנית בנין עיר, וכל ההליכים התכנוניים הנדרשים לצורך הקמת המרכז המסחרי. ההשקעה מוערכת בעשרות מיליוני שקלים.

כמו כן, לאור מצבה של האגודה הנמצאת בפירוק והעובדה כי היא נטולת אמצעים מימוניים, יישא המציע בכל העלויות הכוללות של הפרויקט, הכוללות את הפן התכנוני, הביצועי, המימוני והשיווקי. ההצעה הזוכה כפופה לאישורו של רשם האגודות השיתופיות.

שער אפרים הוא מושב באזור השרון בתחום המועצה האזורית לב השרון. במהלך שנות ה-90 שקע המושב בחובות לאחר שפרויקט הרחבה בן ה- 350 יחידות דיור שקע בחובות של כ - 100 מיליון שקל. 160 מגרשים הוקצו לחברי המושב והשאר הוצעו למכירה. בתחילת שנת 2000 הורה מינהל מקרקעי ישראל על הפסקת שיווק המגרשים, לאחר שהתגלה כי האגודה גובה ממשתכנים סכומים גבוהים מהסכומים שאושרו לגביה על ידי המינהל. בעקבות אי סדרים אלו ומצבה הכספי של האגודה מונה לה בשנת 2004 מפרק.