הרשות השנייה לערוץ 10: הבהירו את מצבו של יוסי מימן

הפנייה היא בהמשך להתראה על פשיטת-רגל של מימן, יו"ר חברת אמפל ובעל השליטה בערוץ 10, שהוציא אתמול בית המשפט המחוזי בתל-אביב

דאגה ברשות השנייה לאור ההתראה על פשיטת-רגל שהוציאה אתמול (ב') ורדה אלשיך, שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ליוסי מימן, בעל השליטה בערוץ 10. הרשות ביקשה מהערוץ הבהרות ובוחנת השלכות עתידיות שיכולות להיות להתפתחות זו.

לפי שעה לא ננקטו פעולות אופרטיביות להבטחת הערבויות שהעמידו בעלי הערוץ, ומימן באופן אישי, לערוץ.

אתמול הוציאה אלשיך התראת פשיטת-רגל למימן, יו"ר חברת אמפל, בגין חוב ישן של יותר מ-2 מיליון שקל לנושה בודד, ששמו נאסר לפרסום.

מימן מחזיק ב-51% ממניות ערוץ 10, והוא בעל השליטה בו. שינוי דרמטי במעמדו המשפטי של מימן לא צפוי להשפיע מהותית על תפקוד הערוץ, שכן מימן אינו מזרים אליו כספים כבר יותר משנה.

בעל המניות הדומיננטי כיום בערוץ 10 הוא רון לאודר, שממשיך להזרים כסף והצהיר לא אחת על כוונתו להגדיל את אחזקותיו בערוץ עד לקצה מגבלות החוק. לאודר אינו יכול להיות בעל שליטה בערוץ, שכן הוא אינו אזרח ישראלי.

השקיע מאות מיליוני שקלים

מאז שהוקם ערוץ 10, הזרים אליו מימן מאות מיליוני שקלים מתוך 1.3 מיליארד שהושקעו בו עד 2010. ברבות השנים, לאור מצבו הקשה של הערוץ, נאלץ מימן להעמיד ערבויות אישיות לטובת מחויבויות הערוץ.

מימן העמיד ערבות אישית של 20 מיליון שקל להשקעות בקולנוע וערבות אישית בסך 30 מיליון שקל לקרן אוריגו, שהלוותה כסף לערוץ 10 בשנה שעברה.

יש לזכור כי מדובר בשנה קריטית בעבור ערוץ 10, ובמהלכה אמורים להתקיים שינויים במבנה הבעלויות בטלוויזיה המסחרית. הצורך של מימן, שהצהיר בעבר על כוונותיו להישאר בערוץ 10, להיפטר ממניות הערוץ עשוי להוזיל משמעותית את ערכן ולסלול את הדרך לכניסת שותף שיתמזג עם הערוץ. ההנחה בשוק התקשורת היא שתהיה זו זכיינית ערוץ 2 רשת.

מהרשות השנייה נמסר: "לאור העובדה שמדובר בגורם שהוא בעל השליטה ב'ישראל 10', בכוונת הרשות לפנות לזכיין לקבלת הבהרות בעניין זה".

מערוץ 10 נמסר כי לא ידוע להם על הפנייה.

בעלי מניות בערוץ 10
 בעלי מניות בערוץ 10