"ישראל היום" פוגע בדמוקרטיה

לכן כל-כך חשוב היה שהעיתון של אדלסון וביבי ייכשל. וזה קרה

הכישלון של בנימין נתניהו בבחירות הוא החשוב ביותר, אבל הכישלון המעניין ביותר הוא של שלדון אדלסון. ספק אם יש מדינה דמוקרטית שבה טייקון אחד עשה כל-כך הרבה למען קידומו של פוליטיקאי אחד. אדלסון לא הקים את "ישראל היום" כדי להגדיל את הונו; גם לא כדי להשיג מימון לפתיחת עוד בית קזינו; זה איש שבאמת יש לו את כל הכסף הנחוץ כדי לעשות איתו מה שבא לו ואיפה שבא לו.

התקפה עוינת על הדמוקרטיה

אחד הדברים שאדלסון עשה הוא להקים עיתון למען נתניהו ידידו. הרציונל היה שהעיתונים הישראליים המשפיעים, רובם ככולם, נוטים שמאלה, ובוודאי לא ימניים. ומעבר לפוליטיקה, הם מבקרים את משפחת נתניהו על ימין ועל שמאל, תרתי או תלתי משמע.

את שלדון זה הרס. גם הביקורת על ביבי, אבל לא פחות "מה שעושים" לרעיה שרה, שהיא תמיד נופת צופים אל שלדון ואל אשתו.

לכן החליט המולטי-מיליארדר להראות להם: להקים עיתון שיהווה משקל נגד לפחות, ומשקל עודף במקרה היותר טוב - ואולי, אם אפשר, להרוס אותם. הוא ידע שבלתי אפשרי לעשות זאת באמצעות תחרות מקצועית הוגנת. אז הוא הלך בדרכם של אנשי עסקים: השתלטות עוינת. עיתון חינמי. יודע העשיר נפש האדם, כל אדם, שאם אפשר לא לשלם - עדיף.

זה כמובן תרגיל די מסריח. תארו לכם שמחר מישהו מחליט לחלק בגדים איכותיים לכל דורש בחינם. הלכה תעשיית הביגוד. יש כאן התקפה עוינת, מכוערת אפילו, על תחום עיסוק שבלעדיו אין דמוקרטיה. המעשה של אדלסון עלול להביא, פשוטו כמשמעו, להרס הדמוקרטיה של ישראל שהוא אפילו לא חי בה.

אות כבוד לציבור הישראלי

לכן כל-כך חשוב היה, חיוני ממש, שהעיתון של שלדון וביבי ייכשל. ואמנם זה קרה בבחירות. הוכח כי תפוצה כשלעצמה עדיין אינה מקנה השפעה. כאשר העורכים והכותבים הקבועים הם יסמנים בצורה בולטת ומשפילה, מסתבר שהקוראים מבחינים בכך.

את 20 המנדטים המסכנים שהליכוד קיבל בבחירות האחרונות, ביבי היה מקבל בלי בעיה גם ללא הסיוע של שלדון ושל העיתון המשרת אותו בצורה כה מוחלטת. זה אות כבוד לציבור הישראלי ולחוסן הדמוקרטי של המדינה.

"גם ידיעות אחרונות"

כשעורך "ישראל היום", עמוס רגב, מגיב לדברים כאלה, הוא אומר: "גם 'ידיעות אחרונות'". זה כמו מהמר, להבדיל כמובן, שטוען להגנתו שגם אחרים מהמרים.

כל עיתון הוא מוטה במידה כלשהי. "ידיעות אחרונות" ללא ספק מוטה חזק נגד ביבי, אבל בעצם הוא נגד "ישראל היום". גם ההטיה של "ידיעות אחרונות", שבהחלט אינה ראויה, היא עוד תוצאה של קיומו של "ישראל היום", שחינמיותו, לא איכותו, מהווה איום על "ידיעות" וכל שאר העיתונים.