קבוצת חג'ג' מימשה האופציה במשולש קריניצי תמורת 108 מ' ש'

מדובר באופציה שנחתמה מול בעלי הקרקע במתחם, החברות אשדר, צמח המרמן ואזורים לשיווק בניין אחד מתוך חמישה בניינים הניתנים לבנייה במתחם ברמת-גן

לאחר דחייה כפולה של מימוש האופציה לשיווק מגדל בן 120 דירות במשולש קריניצי ברמת-גן מימשה אמש (ד') קבוצת חג'ג', באמצעות החברה הציבורית ריג'נסי, את רכישת הקרקע בעבור 107.5 מיליון שקל לא כולל מע"מ.

מדובר באופציה שנחתמה מול בעלי הקרקע במתחם, החברות אשדר, צמח המרמן ואזורים לשיווק בניין אחד מתוך חמישה בניינים הניתנים לבנייה במתחם. האופציה המדוברת נרכשה לראשונה בחודש מאי 2012 לתקופה של חמישה חודשים על ידי האחים עידו וצחי חג'ג', אורי דורי ורוני מאנה בעבור כ-2 מיליון שקל. בסמוך למועד פקיעת האופציה הצליחו האחרונים לשווק רק 80 דירות מתוך 120 הדירות בפרויקט ולכן ביקשו להאריך את מועד האופציה והשיווק. בעלות הקרקע הסכימו להאריך את התקופה במספר חודשים נוספים עד ל-20 בפברואר. גם במועד זה לא נסגרה האופציה ותאריך סגירתה נדחה שוב בשבעה ימים נוספים, הפעם לבקשת החברות המוכרות, עד שפגה אמש (ד') וכאמור, במועד זה הצליחה לבסוף הקבוצה לממש את הקרקע.

למרות שאת האופציה רכשו קבוצת חג'ג' (50%), אורי דורי (25%) ורוני מאנה (25%) יחד כאשר קבוצת חג'ג' הייתה מופקדת מלכתחילה על ניהול הקבוצה, המימוש נעשה על ידי קבוצת חג'ג' בלבד. השותפים בגיבוש ושיווק הקבוצה, מאנה ודורי, קיבלו מקבוצת חג'ג' תשלום על פעולות השיווק ועל חלקם היחסי בתשלום על רכישת האופציה. "קנינו את החלק שלהם", אמר היום עידו חג'ג' ל'גלובס', "הוחזרו לכל אחד מהם מיליון שקל ששילמו על רכישת האופציה ועוד כשני מיליון שקל לשניהם על שיווק הדירות".

יש לציין שגם בעת מימוש האופציה טרם שווקו כל 120 הדירות בבניין בן 25 הקומות ואת הדירות שלא נמכרו רכשה ריג'נסי עצמה: "אנחנו לקחנו על עצמנו את שארית הזכויות שלא שווקו בהיקף של כ-32 מיליון שקל", מסביר חג'ג', "אנחנו נמשיך עכשיו בשיווק שאר יחידות הדיור, יש לנו זמן עד סוף השנה הנוכחית, במחירים גבוהים יותר בגלל שעכשיו כבר שילמנו את מס הרכישה".

עם מימוש האופציה יוכלו עכשיו גם בעלות הקרקע לצאת לשיווק שלושת הבניינים הנוספים במתחם. "אנחנו מתכוונים לצאת בשיווק שני בניינים ברבעון השני של 2013", מספר רן בן אברהם, סמנכ"ל ייזום ושיווק חברת צמח המרמן, אחת מבעלות הקרקע. "שיווק הבניין הראשון לקבוצת הרכישה החל את מיתוג המתחם כולו והמחירים בהם נשווק את הדירות הבאות יהיה גבוה יותר כאשר מחיר דירה ממוצעת יעמוד על כ-2.7 מיליון שקל. לא צפויות להיות הנחות או מבצעי מכירה אנחנו מתכננים לשווק את הפרויקט במכירה קבועה ורגילה".