סופית: גמר "אייל גולן קורא לך" ישודר בערוץ 2

למרות כל ההתנגדויות, מועצת הרשות השנייה החליטה לאפשר את שידור גמר "אייל גולן קורא לך" בשידורי קשת - אך אסרה לאזכר את ערוץ 24 במשדר

‎‎ניצחון לקשת: מועצת הרשות השנייה החליטה לאפשר את שידור גמר התוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 2, זאת למרות התנגדות קודמת של הנהלת הרשות.

בדיון שהתקיים היום (ה') הוחלט לאשר את השידור תחת המגבלה כי אסור לאזכר את ערוץ 24 במשדר ולקדמו. ההחלטה התקבלה ברוב של 8 חברי מועצה בעד, חברת מועצה אחת שנמנעה וללא מתנגדים. ‏

במועצה אומרים כי החליטו לאשר את השידור התקבלה לאור החשיבות הציבורית בקידום התרבות המזרחית והצורך להביאה לכלל הצופים בישראל, כולל המנויים לעידן+ המונים כ-25% מבתי-האב בישראל. במועצה קראו לזכיינית קשת להמשיך ולשלב תכנים מסגנון זה בשידוריה.

‏בקשת ביקשו להעביר את גמר התוכנית המשודרת בערוץ 24, במסגרת שידוריה בערוץ הברודקאסט, ערוץ 2.

התנגדויות נחרצות

מנכ"לית הרשות השנייה, אילת מצגר, והיועצת המשפטית של הרשות, הילה שמיר, לא אישרו את הבקשה, בטענה כי הדבר מנוגד לתקנות שנקבעו עם אישור הגדלת אחזקותיה בערוץ 24, לפיהן אין לקדם בערוץ 2 את שידורי ערוץ הנישה.

גם מועצת הכבלים והלוויין התנגדה למהלך, בטענה כי מדובר בהפרת תנאי הרישיון של ערוץ 24.

למתנגדים התווספה גם זכיינית ערוץ 2 רשת, שהביעה את התנגדותה בטענה כי על-ידי קידום ערוץ 24, קשת פוגעת בערוץ 2.

סמנכ"לית קשת טלי גורן עמדה על כך כי השידור הוא של תוכנית גמר, וכי בשנת 2013 לא תשודר עונה של תוכנית הריאליטי, ולכן אין בכך משום קידום. כמו כן טענו בקשת כי הכוונה היא להפוך את הגמר, בכיכובו של הזמר אייל גולן, למחווה לזמר הים-תיכוני לדורותיו.

‏לאור המחלוקת החליט יו"ר ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, יעקב שחם, לקיים דיון בנושא, ובהמשך ביקש יו"ר המועצה, אילן אבישר, לקבל את ההחלטה הסופית בפורום של המועצה כולה.

בפני המועצה הופיע היום הפזמונאי יוסי גיספן, המשמש כשופט בתוכנית, ולאחר שנשא את דבריו החליטה המועצה לבטל את החלטת היועצת המשפטית והמנכ"לית. במועצה קיבלו את עמדתן המקצועית של מצגר ושמיר, אך אמרו כי ההחלטה צריכה להיות ערכית, ולכן החליטו להפוך אותה.

"כבוד למוזיקה המזרחית"

מקשת נמסר בתגובה: "אישור שידורו של גמר 'אייל גולן קורא לך' בקשת הוא החלטה מבורכת ונכונה, גם ברמה המקצועית וגם ברמה הערכית. מדובר בתוכנית שהצליחה לגעת בלבבות הצופים, ושבמשך 3 עונות נותנת מקום של כבוד למוזיקה המזרחית".

מהפקת התכנית "אייל גולן קורא לך" נמסר: "אנו גאים על כך שהגמר ישודר בערוץ 2. אנו רואים בכך אתגר מאוד גדול ומסר חשוב למוזיקה המזרחית".