בזק: הפחתת הקישוריות בנייח לא תפגע מהותית בתוצאות

החברה מעריכה כי כוונת משרד התקשורת להפחית את תעריפי הקישוריות ברשתות הנייחות לאגורה בלבד, לא תשפיע עליה משמעותית, וזאת כי החברות הבנות מתחום הסלולר ירוויחו ממנו

לאחר הודעת משרד התקשורת ביום חמישי האחרון, על כוונתו להפחית את תעריפי הקישוריות ברשתות הנייחות לאגורה בלבד (1.04), לעומת כ-3.5 אג' היום בממוצע, עלו הערכות כי הרפורמה האחרון של שר התקשורת כחלון תביא לאבדן הכנסות בהיקף עשרות מיליוני שקלים לבזק והוט.

ואולם, בדיווח לבורסה היום, מודיעה חברת בזק כי המהלך לא יפגע באופן מהותי בתוצאותיה הכספיות. "לשינוי זה, שיפחית את הכנסות החברה מקישור גומלין, השפעה מקזזת ברמת הקבוצה לאור ההפחתה בהוצאות החברה והחברות הבנות באותו עניין", מוסרת בזק בדיווח. "הפחתת הקישוריות צפויה לפגוע בתוצאות הקבוצה בהיקף שנתי שאינו מהותי", לדבריה.

בזק מוסיפה כי הפגיעה הצפויה בתוצאות 2013, יהיה היקפה ככל שיהיה, תלויה גם במועד יישום ההפחתה, אם אכן תיושם.

יצוין כי בזק מעריכה כי כקבוצת תקשורת, היא לא תספוג פגיעה משמעותית בתוצאות הכספיות השנתיות כתוצאה מהמהלך, כי כפי שהיא דיווחה לבורסה, החברות הבנות שלה מתחום הסלולר - פלאפון ובזק בינלאומי - ירוויחו מהמהלך הזה, רווח שיקזז לקבוצה את הפגיעה מתחום התקשורת הקווית, שם לבזק כן צפוי אבדן הכנסות של עשרות מיליוני שקלים בודדים.

לחברות התקשורת הקווית ניתנו 60 ימים להעברת מענה והתייחסות לשימוע אליו זומנו ע"י משרד התקשורת. המשרד מבקש כאמור להפחית את התעריף בעד השלמת שיחה ברשת נייחת, ושהוא יחול על כל הרשתות הנייחות בישראל, לרבות "בזק", "הוט טלקום", ועוד.

המחיר שביקש המשרד בעד השלמת שיחה ברשת נייחת - 0.0104 שקלים - משקף את העלות הכרוכה באספקת שירות דקות התנועה בלבד, ללא התחשבות בעלויות הקבועות של אספקת קווי טלפון, וללא תוספת של העמסות כלשהן, כפי שהיה בעבר. המשרד סבור כי תעריף השלמת שיחה מבוסס עלות, יתרום רבות לתחרות בתחום הטלפוניה הקווית בישראל, ישפר את היכולת התחרותית של מפעילים קטנים וחדשים, ויביא לעלייה ברווחת הצרכנים.