מתיחה שעברה את הגבול? נתן זהבי תובע את ערוץ 10

המגיש הפופולרי של רדיו ללא הפסקה הגיש תביעה נגד ערוץ 10 בסך 60 אלף שקל, לאחר ש"נמתח" ע"י צוות התוכנית "צינור לילה" של גיא לרר

העיתונאי והשדרן נתן זהבי תובע את ערוץ 10 על לשון הרע. זהבי הגיש הבוקר (א') לבית משפט השלום בתל-אביב תביעה נגד הערוץ על סך 60 אלף שקל, לאחר ש"נמתח" על-ידי צוות התוכנית "צינור לילה" של גיא לרר.

באמצעות עו"ד שלומי ויינברג, זהבי טוען כי ערוץ 10 "ביזה אותו בפומבי בשידור פופולרי בפני קהל צופים רחב, תוך ביצוע עוולות חמורות של התחזות לאחר, איומים והטרדה".

המגיש הפופולרי של רדיו ללא הפסקה, המחזיק גם בטור בעיתון "סופהשבוע", עמד במרכזה של המתיחה ששודרה בספטמבר 2012 בתוכנית הלילית. במסגרת המתיחה נעשתה שיחת טלפון אל זהבי, וכשהוא ענה, הושמעו לו קטעים בקול "מאיים", לשון התביעה, מתוך הסרט "חגיגה בסנוקר".

בין היתר נשמעו ביטויים כמו "אני מודיע לך שאם עד הערב אני לא מקבל את הכסף במזומן, אני מוסר את זה לטיפול". השיחות בוצעו מטלפון חסוי, בשני ערבים שונים בטווח של חודש ימים.

זהבי, נכתב בתביעה, "חש מאוים ומוטרד מהדברים". בעקבות השיחות הוא אף התקין מצלמה נסתרת באמצעות אנשי מקצוע בכניסה לביתו, על מנת להתחקות אחר "כל תנועה חשודה בחזית הבית".

על-פי התביעה, איש בערוץ 10 לא טרח להודיע לזהבי כי מדובר במתיחה, ורק למחרת מועד השידור הוא קיבל פניות "ממכרים ומאזרחים שביקשו כי יתייחס ל'פדיחה' שגרם הפרסום".

זהבי טוען כי נגרמה לו עוגמת-נפש, וכי איש לא הודיע לו מראש על הפרסום או ביקש עליו את תגובתו.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה, וכאשר נקבלו נלמד את הנושא ונגיב בצורה מסודרת בבית המשפט".