הערב: כינוס ראשון של חברי עמותת חוף התכלת בהרצליה

הכינוס, על מנת לדון בעתירה שהגישו כ-200 בעלי קרקעות חקלאיות בהרצליה נגד עיריית הרצליה והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, בטענה לאי-הפשרת הקרקע למגורים

הערב יתכנסו חברי "העמותה לקידום תכנון ופיתוח חוף התכלת הרצליה" המאגדת כ-200 בעלי קרקעות חקלאיות בחוף התכלת בהרצליה, בבית ביכורי העיתים בתל אביב על מנת לדון בעתירה שהגישו בחודש ינואר נגד עיריית הרצליה והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

בעתירה טענו חלק מבעלי 2,000 הדונם החקלאיים שבין מלון מנדרין בתל אביב לקניון ארנה בהרצליה, כי עיריית הרצליה נמנעת לדון בוועדה המקומית בתוכנית להפשרת הקרקע וזאת למרות שעל הקרקע תוכננה כבר תוכנית ראשונית על ידי האדריכל דני קייזר, אותו שכרה העירייה בעצמה.

על פי התוכנית שהוכנה, יעוד הקרקע ישונה מחקלאות למגורים על פי צפיפות של 12 אלף יחידות דיור לדונם, ויכלול גם שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות. בעמותה טוענים כי בתוכנית המשמעותית יש להקל על מצוקת הדיור הקיימת באזור, ולמרות זאת עיריית הרצליה טרם טרחה לקיים דיון בוועדה המקומית בתוכנית.

הערב ידונו חברי העמותה בהשלכות העתירה, זאת על רקע דיון שיתקיים בעתירה בחודש מאי הקרוב בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ועל רקע חילופי השלטון בעיר. "העמותה תבחן בחודשים הקרובים את התנהלות עיריית הרצליה, בין היתר בשל חילופי השלטון בראשות העיר, כאשר המטרה להביא להתקדמות בקידום התוכנית", מסר יו"ר העמותה עזרא יחזקאל ל"גלובס".

"התביעה הוגשה מאחר והגיעו מים עד נפש בשל הפרות חוזרות ונשנות של הבטחות שלטוניות מצד עיריית הרצליה, ואי עמידה מתמשכת בלוחות זמנים כפי שנקבעו. העמותה תדון היום בהשלכות העתירה, ואת המשך קיומה של העתירה רק במידה והעירייה תחליט לדון בתוכנית בוועדה המקומית, ותתחייב ללוחות זמנים בהוראות ופיקוח בית המשפט", אמר.