"הארכת שעות המסחר בבורסה לא תביא לכאן את הזרים"

ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז': "טוב שהבורסה מתאמצת וחושבת על פתרונות למצב הנוכחי, אבל צריך פתרונות משולבים הרבה יותר פרקטיים"

בשבוע שער החליטה הנהלת הבורסה בתל-אביב על הארכת יום המסחר בשעה בימים שני עד חמישי וקיצור של שעתיים (ל-14:30) בימי ראשון. רבים מהפעילים בשוק ההון הגיבו בביקורת על המהלך.

היום אומר ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז', כי "הארכת שעות המסחר לא תביא לכאן את הזרים. חייבים לזכור שהזרים צמצמו משמעותית את היקפי המסחר, כשישראל יצאה ממדדי המדינות המתפתחות ונכנסה למדדי המדינות המפותחות. כשהיינו במדינות המתפתחות, שעות המסחר לא הפריעו לזרים לפעול מכאן, אז מה השתנה בדיוק?".

יעקובי גם מזכיר שכמעט בכל שנה הבורסה פועלת שעה אחת נוספת - בתקופת שעון קיץ. "בתקופה הזו אנחנו לא רואים עליות בנפח המסחר הכולל, כשעיקר המסחר מתנהל בשעת המסחר האחרונה, דבר שיוצר עיוותים".

לכן ההארכה הזו היא צעד קוסמטי עד שימצאו פתרון יצירתי אחר. הארכת שעות המסחר לא תטפל במיסוי על הבורסה ולא ברגולציה. "טוב שהבורסה מתאמצת וחושבת על פתרונות למצב הנוכחי, אבל צריך פתרונות משולבים הרבה יותר פרקטיים. אולי אפילו היה עדיף אילו היו מעבירים את כל שעות המסחר של יום ראשון ליום שישי - מהלך שהיה מקרב להשגת המטרה הזו".