סקר: כמחצית מהמאזינים פותחים רדיו כדי להאזין לחדשות

מסקר על ההאזנה לרדיו, שערכה הרשות השנייה עבור כנס הרדיו השנתי, עולה כי 54% היו רוצים לשמוע יותר מוזיקה מעל גלי האתר

כמחצית ממאזיני הרדיו פותחים את הרדיו בגלל החדשות בשעה העגולה - כך עולה מסקר שערכה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו עבור "FM+ - קולטים את העתיד", כנס הרדיו השנתי של בית-ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה בשיתוף "גלובס". הסקר המלא יוצג במהלך הכנס שיתקיים ביום שלישי הקרוב, 5 במארס.

הסקר נערך באמצעות חברת מדגם ייעוץ ומחקר בחודש פברואר השנה. מפירוט הנתונים עולה כי 50.9% מהנשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, השיבו כי מהדורות החדשות המשודרות בשעה עגולה הן סיבה עיקרית או שכיחה לפתיחת הרדיו.

על-פי הסקר, 85% מהציבור בעד הגבלת תכנים פוגעניים ברדיו. 63% מהציבור בעד הגבלת תכנים פוגעניים בכל שעות היום, ו-22% בעד הגבלה בשעות האזנה של ילדים. רק 15% סבורים כי אין להגביל בכלל.

עוד עולה מהסקר כי 52% השיבו כי מוזיקה היא התוכן המועדף עליהם ביותר, ו-54% השיבו כי היו רוצים לשמוע יותר מוזיקה ממה שמשמיעים כיום. 25% מעדיפים במקום הראשון אקטואליה וחדשות, ואילו הנושא המועדף על 10% הוא ספורט.

28% מהנשאלים בסקר היו מעוניינים ביותר תכנים מקומיים, ואילו 26% היו רוצים יותר תוכני העשרה ולימוד.

יש להזכיר כי הסקר נערך על-ידי הרשות השנייה, האחראית על הרגולציה בתחום שידורי הרדיו. כך למשל, בשאלה שעסקה בנושא התוכן השיווקי סברו 54% מהנשאלים כי שדרן לא אמור לקדם מוצר או אירוע במסגרת שידור תוכניתו ברדיו, לעומת כ-36% מהמשיבים שסברו כי הדבר לא מפריע להם.

מנכ"לית הרשות השנייה, אילת מצגר, התייחסה לנתונים ואמרה כי "הרשות, כגוף מקצועי המסדיר את שידורי הרדיו האזורי בישראל, מקבלת חיזוק לעבודתה באמצעות סקרים מקצועיים. ממצאי הסקר מלמדים על מגמות מעניינות בשידורי הרדיו, ובמיוחד מעידים על רגישות ניכרת של הציבור לתוכן פוגעני בשידורי הרדיו".

לדבריה, "הרשות השנייה עובדת בימים אלה על גיבוש קוד אתי לתחנות הרדיו ולשדרנים, ובטוחה שממצאי הסקר ומחקרים נוספים ישמשו אותה בביסוס הקוד, אשר מטרתו להגן על הציבור בכלל ועל ילדים בפרט מפני תוכן פוגע בשידורי הרדיו".

תוכן רדיופוני
 תוכן רדיופוני