"אין לי ספק כי אין מקום להעלאת גיל הפרישה במשק"

יו"ר BDO זיו-האפט: "יש דרכים אחרות ואפקטיביות יותר להתמודד עם הבעיה של הירידה בשיעור המועסקים, ואחת מהן הינה שילוב המגזר החרדי בשוק העבודה"

"אין לי ספק כי אין מקום להעלאת גיל הפרישה במשק הישראלי. ישנן דרכים אחרות ואפקטיביות יותר להתמודד עם הבעיה של הירידה בשיעור המועסקים, ואחת מהן הינה שילוב המגזר החרדי בשוק העבודה, מגזר שעדיין אינו נכלל בתחשיבים השונים של שיעור המועסקים". כך אמר הבוקר (ב') דני מרגלית, יו"ר BDO זיו האפט, חבר בוועדת טישלר שעסקה בגיל הפרישה, בכנס העסקים של ירושלים, שערכו BDO זיו האפט, משרד עו"ד יגאל ארנון ובנק הפועלים, וקשר את נושא זה לנושא שילוב המגזר החרדי בשוק התעסוקה.

לפי מרגלית, גיל הפרישה חייב להיות רוחבי ואחיד לכל השוק, ולא יכול להשתנות בין מגזרים שונים. "שילוב המגזר החרדי בשוק העבודה הינו אחד הפתרונות לבעיה הצפויה בשנים הקרובות של צמצום שיעור המועסקים, ויהווה זרז לגידול בצמיחה. מדובר בנושא שאנו רק בגדר חזון, אלא כבר מתרחש בפועל. אנו רואים בשנים האחרונות יותר ויותר רצון והסכמה של המגזר החרדי למגמה הזו. מספיק שנביט 20 שנה לאחור ונראה את הדרך שנעשתה בכל הקשור לשילובן של נשים מהמגזר החרדי בשוק התעסוקה, על מנת שנבין עד כמה נושא זה רלבנטי ובר ביצוע עבור מהגזר כולו", הסביר.

גם יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, יאיר סרוסי, השתתף בפאנל וטען כי "הדרך לצמיחה כלכלית ולרמת חיים גבוהה עוברת בתעשיות הידע. ככל שהמרכיב שלהם בכלכלה הישראלית יגדל, כן ייטב לכולנו. קצב ההתפתחות בתחומים הללו יקבע לפי מספר בוגרי האוניברסיטאות, החוקרים, המהנדסים, אנשי הפיתוח והמנהלים".

לדבריו, "יש לנו המון יזמים וכיום גם הרבה מנהלים מנוסים. צוואר הבקבוק הוא בכמות האנשים בעלי ההכשרה הטכנולוגית. ככל שהציבור הזה יגדל, תתפתח תעשיית הטכנולוגיה הישראלית ובעקבותיה יגדל התוצר לנפש".