צפו: פרויקט מסחר ותעסוקה ענק יוקם בלוד ב-600 מ' ש'

משפחת דהן, בעלי קבוצת אלדן, וחברת אמריקה ישראל להשקעות יקימו יחד מתחם המשלב שטחי מסחר, תעסוקה ומשרדים באזור התעשייה של העיר

פרויקט מסחר ותעסוקה ענק יוקם בעיר לוד. משפחת דהן, בעלי קבוצת אלדן, וחברת אמריקה ישראל להשקעות יקימו יחד מתחם המשלב שטחי מסחר, תעסוקה ומשרדים באזור התעשייה של העיר לוד בהיקף של כ-600 מיליון שקל.

מדובר במתחם בשטח כולל של כ-42 דונם העתיד לכלול 7 מבנים בני 8 קומות המיועדים למשרדים ומבנה נוסף לשטחי מסחר בשטח עיקרי כולל של כ-100 אלף מ"ר. עוד במסגרת הפרויקט, ייבנה חניון תת קרקעי בן 4 קומות ובניין נוסף שייבנה בחלקו הצפוני של המתחם שישמש בעתיד כמטה הראשי של חברת אלדן.

נכון להיום משמש המגרש את חברת אלדן והחבות מקדמות תוכנית שתשנה את הייעוד המקורי של הקרקע מתעשייה למסחר ותעסוקה. דרור תורן, משנה למנכ"ל אמריקה ישראל להשקעות, מספר כי התוכנית עברה את הוועדה המקומית וכעת היא בדרכה לדיון בוועדה המחוזית.

את הפרויקט מלווה משרד האדריכלים "משה צור אדריכלים". עורכי הדין שליוו את העסקה הינם עו"ד שגית שחמון ממשרד "ברץ ושות'", שייצגה את אמריקה ישראל להשקעות, ועו"ד אשר (קוקי) רבינוביץ', ממשרד "ש. פרידמן ושות'", שייצג את קבוצת אלדן.

זה איננו שיתוף הפעולה הראשון של שתי החברות כאשר במקביל, הן מקדמות פרויקט נוסף בתל אביב. גם במקרה זה מדובר בקרקע השייכת לחברת הרכב אלדן אולם הפעם מדובר בפרויקט המשלב תעסוקה ומגורים בבניין בן 25 קומות. מדובר במגרש בשטח כ-2 דונם בקרן הרחובות הרכבת, לבנדה וראש פינה בדרום העיר שמשמש נכון להיום כמגרש חנייה.

על פי התוכנית שעברה את אישור הועדה המקומית ועתידה לעבור לדיון בוועדה המחוזית ייבנו החברות פרויקט בהיקף 12.5 אלף מ"ר עיקרי מתוכם כ-9,400 מ"ר לתעסוקה וכ-3100 מ"ר למגורים מעל חניון תת קרקעי בן 6 קומות. הפרויקט עתיד לכלול 41 דירות, מרביתן בנות 3 חדרים בשטח כ-75 מ"ר, בקומות העליונות של הבניין. היקף ההשקעה הכולל בפרויקט עתיד לעמוד על כ-40 מיליון שקל והוא מתוכנן על ידי משרד האדריכלים "פלג אדריכלים" וינוהל על ידי חברת ניהול פרויקטים טירן הנדסה. בנייתו צפויה להתחיל במהלך 2014.

מומי דהן, מנכ"ל משותף באלדן: "קבוצת אלדן פועלת במגוון רחב של תחומים בעולם העסקי ומעורבת גם בהיבט היזמי. אנו רואים בתחום הנדל"ן נדבך חשוב ומרכזי בהמשך צמיחתה של החברה ורואים בעיר לוד, על מאפייניה ויתרונותיה השונים, פוטנציאל עסקי רב".

דרור תורן, משנה למנכ"ל אמריקה ישראל להשקעות: "אנחנו רואים בשיתוף הפעולה עם חברת אלדן שיתוף פעולה אסטרטגי שעתיד לחזק את מעמדה של אמריקה ישראל בתחום ההשקעות בנדל"ן המסחרי ובתחום המשרדים. המתחם החדש בלוד ממוקם באזור התעשייה המתחדש והמתפתח של העיר ועתיד להוות את "שער הכניסה הצפוני" לעיר.

הגישה למתחם תהיה מכביש חדש שנסלל בימים אלו, ויחבר לכביש 40, והוא סמוך לצירי תנועה ראשיים (כביש 1 וכביש 4), כך שהמתחם עתיד ליהנות מנגישות נוחה לכל חלקי גוש דן. חברת אלדן ואמריקה ישראל עובדות תוך שיתוף פעולה הדוק עם עיריית לוד, שתומכת בפיתוח וחיזוק אזור התעסוקה החדש של העיר".