"צריך לבדוק אם אין הפרת אמונים מצד היועמ"ש וינשטיין"

צפו בתוכנית המשפטית "יום הדין" בגלובס TV ■ עו"ד כנרת בראשי, יו"ר הוועדה לעניינים ציבורים במחוז ת"א של לשכת עורכי הדין: יש כשל בתפקיד של היועמ"ש - הוא פגע באמון הציבור, ובמערכת"

היום בתוכנית המשפטית "יום הדין" בגלובס TV מתארחת עו"ד כנרת בראשי, יו"ר הוועדה לעניינים ציבורים במחוז ת"א של לשכת עורכי הדין.

- פרשת השופט החשוד בהכאת ילדיו. מה דעתך על אופן הטיפול בתלונה על ידי רשויות אכיפת החוק, ובעיקר של היועמ"ש יהודה וינשטיין?

"גם בתיק הזה וגם בתיקים אחרים שקשורים בשופטים כמו פרשת זיוף הפרוטוקול של ורדה אלשיך, וינשטיין לא נקט עמדה ולא הורה לפתוח בחקירה. צריך לבדוק אם אין כאן הפרת אמונים של היועץ המשפטי לממשלה. יש כאן איזשהו כשל בתפקיד שלו - הוא פגע באמון הציבור, ובמערכת".

"זה נורא מקומם לשמוע שוינשטיין מטיל את האחריות על המזכירות במשרד שלו. יש לך ציבור שלם שמסתכל עליך, מתבונן עליך וצריך לתת בך את האמון. אתה לא יכול לפעול איך שאתה רוצה.

- אופן ההתנהלות של וינשטיין מצדיק את הליכתו הביתה?

"בוודאי. ואני לא נוהגת לקרוא לאנשים להתפטר. הגענו למקום שבו הציבור לא רחוק מלצאת לרחובות כנגד כל ההתנהלות הזאת, ואז אנחנו נהיה בבעיה. הציבור רוצה לקבל הליכים ראויים מאנשים ראויים, והוא לא רוצה לראות שופטים שיושבים על כס השפיטה ושהם לא מתאימים לכהן בתפקיד הזה".

בתגובה לדבריה של עו"ד בראשי מסר דובר משרד המשפטים, עו"ד משה כהן: "הדברים רצופים טעויות עובדתיות ומשפטיות בוטות וניכר שהם מבוססים אך ורק על פרסומים מעוותים בתקשורת. מעבר לכך, לא מצאנו את הדוברת ככזו שמצדיקה התייחסות מטעמנו וצר לנו ש"גלובס" מצא לנכון להעניק במה להתבטאויות כגון אלה".

צפו בתוכנית המלאה...