מיזוג בזק-yes: הכלכלן הראשי ברשות ההגבלים יכריע

אסף אילת יחליף את הממונה דיויד גילה, שהחליט שלא לעסוק בנושא על רקע ניגוד עניינים תיאורטי שהוא עלול להיות מצוי בו בשל חוות דעת משפטיות שנתן בעבר לבזק

הכלכלן הראשי של רשות ההגבלים העסקיים, אסף אילת, יחליף את הממונה דיויד גילה ויכריע בסוגיית המיזוג בין בזק ל-yes והאם לחייב את יורוקום למכור את חלקה בחברת הלוויין. גילה החליט שלא לעסוק בנושא על רקע ניגוד עניינים תיאורטי שהוא עלול להיות מצוי בו בשל חוות דעת משפטיות שנתן בעבר לבזק.

אילת והיועץ המשפטי של הרשות, אורי שוורץ, יכריעו אם להאריך את המועד שמחייב את שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק וביורוקום, למכור את חלקה של יורוקום ב-yes (יורוקום מחזיקה 50.1% מהמניות ב-yes ובזק ב-49.9%). נזכיר, כי כאשר אלוביץ' רכש את בזק רשות ההגבלים חייבה אותו למכור את חלקו ב-yes, במטרה ליצור תחרות בתחום הטלוויזיה ולגרום לחברה להתחרות בבזק. ההנחה הייתה שבזק תיאלץ בשל כך להקים חברת טלוויזיה חדשה, וכך יהיו בישראל שלוש חברות טלוויזיה: בזק, yes והוט.

אלא, שקיים לכך סיכוי קטן. ראשית, הרישיון של בזק אוסר עליה למכור טלוויזיה ולכן היא לא יכולה להתחרות בחברה-הבת שלה, שבה השקיעה מיליארדי שקלים. שנית, תחום הטלוויזיה בהפסדים אדירים ול-yes חובות של מיליארדי שקלים, כך שספק אם מישהו יוכל לראות כסף מההשקעה בחברה.

אך יותר מכל נדמה שרשות ההגבלים לא מוכנה לקבל את העובדה ששוק התקשורת השתנה בשנים האחרונות והסירוב למזג בין בזק ל-yes פוגע בצרכנים, זאת משום שהוט הפכה למונופול והיא היחידה כיום שמשווקת חבילות טריפל (טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה).