קרן הגשמה תממן 16 פרויקטים למגורים בהיקף 285 מיליון ש'

קרן המשקיעים הקבוצתית שחתמה אתמול על שותפות ארוכת טווח עם חברת הנדל"ן "רותם שני" ■ במסגרת העסקה, תגייס הקרן סכום שיועמד כחלק מהון העצמי הנדרש לבניית 2,300 יחידות דיור בפרויקטים למגורים במקומות שונים בארץ

יזמי הנדל"ן שמתקשים לגבש את ההון העצמי כדי לצאת בפרויקטים חדשים פונים לקרנות כדי לממן את העסקאות. בעוד בדרך כלל מדובר בפרויקט אחד או בפרויקטים בודדים, נחתמה אמש עסקה בין קרן השקעה לבין חברת נדל"ן למימון 16 פרויקטים שונים ברחבי הארץ בהיקף כספי כולל של כ-285 מיליון שקל.

מדובר ב"קרן הגשמה", קרן משקיעים קבוצתית שחתמה אתמול על שותפות ארוכת טווח עם חברת הנדל"ן "רותם שני". במסגרת העסקה, תגייס הקרן סכום שיועמד כחלק מהון העצמי הנדרש לבניית 2,300 יחידות דיור בפרויקטים למגורים במקומות שונים בארץ.

קבוצת "רותם שני", שבראשה עומדים אבי טוריסקי ודידי ידידיה, עמלו בשנים האחרונות על קידום עסקאות ב-16 מיקומים שונים, כולן במסגרת של עסקת קומבינציה מול בעלי קרקע. מדובר בפרויקטים בתל אביב, גבעתיים, רמת גן, רמת השרון, נס ציונה, רעננה נתניה וגני תקווה. "חלק מהפרויקטים נמצאים בשלבים סופיים של אישורים וחלקם בהליכי תכנון מתקדמים אשר יבשילו ויוקמו בשנים הקרובות", כך מספר טוריסקי. 'רותם שני' היא חברה יזמית ומבצעת בקנה מידה קטן עד בינוני שסיימה עד היום לבנות מספר פרויקטים בגבעתיים ושכונה ברעננה.

על פי ההסכם שנחתם בין הקרן לחברה, כל פרויקט ייצא לגיוס הון נפרד שיוצע למשקיעי הקרן. "המצב היום בענף הוא שאין כמעט חברת נדל"ן שלא מגיעה אלינו", מספר אבי כץ מייסד ומבעלי קרן הגשמה, "מרגע שאנחנו מגייסים את ההון אנחנו נכנסים כשותפים מלאים בפרויקט והמשקיעים יקבלו את התשואה מהרווח בסיום הפרויקט. המצב היום הוא שליזמים יש את הסחורה ולנו יש את הכסף".

חנן שמש מנכ"ל ושותף בקרן הגשמה הוסיף: "עצם כניסתנו לעסקה בשלב התחלת הבניה כשקיימים היתרים, ליווי בנקאי והסכמים עם קבלני ביצוע מאפשר למשקיעי הגשמה ליהנות מתשואה גבוהה ויחסית ידועה מראש."

דידי ידידיה מבעלי חברת רותם שני: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם קרן הגשמה ועם אלפי המשקיעים החברים בקרן ורואים בדרך ההשקעות הקבוצתיות אפשרות להגשמת האסטרטגיה והחזון של חברתנו. אנו מאמינים כי השילוב בין יכולותיה של החברה באיתור, ייזום , קידום ומימוש פרויקטים באזורי הביקוש למגורים יחד עם יכולותיה הפיננסיות המוכחות של קרן הגשמה והמשקיעים החברים בה יביאו להצפת ערך והגדלת הרווחים בפרויקטים המשותפים".