רשות השידור ביקשה לשפר תנאי בכיר לפני פרישה

שלמה גנור, מנהל הטלוויזיה בערבית, יגיע לגיל פרישה בעוד שלושה חודשים וברשות ביקשו להעבירו עתה לחוזה אישי, בניגוד למקובל ■ האוצר סירב

רשות השידור ביקשה לשפר את חוזה ההעסקה של מנהל הטלוויזיה בערבית, שלמה גנור, שלושה חודשים לפני שהגיע לגיל פרישה. זאת, ככל הנראה, על מנת לשפר את תנאי הפנסיה שלו. גנור הוא עיתונאי בכיר בשידורי ערבית ונחשב מקורב להנהלה הנוכחית של רשות השידור. לפני שנה שב לתפקיד מנהל הטלוויזיה בערבית, לאחר שהודח ממנו בעבר.

ל"גלובס" נודע, כי רשות השידור ביקשה להעביר את גנור, בקרוב בן 67, מחוזה קיבוצי שלפיו הועס ק כל חייו ברשות השידור, לחוזה אישי. מהלך כזה היה מכפיל את משכורתו. לפי החוק, הפנסיה נקבעת לפי המשכורת האחרונה וכך הייתה משתפרת משמעותית הפנסיה שלו.

ואולם, בשירות המדינה לא נהוג להעביר עובדים לחוזה אישי לאחר גיל 60. לכן הוחלט באוצר לדחות על הסף את הבקשה. עדיין לא ברור אם ברשות השידור יבקשו להאריך את כהונתו גם לאחר הפנסיה. לו היה עובר לחוזה אישי, ניתן היה להאריך את כהונתו על-פי חוק.

בעבר מתח מבקר המדינה ביקורת על גנור, ועל בסיסה הוחלט בתקופת המנכ"ל מוטי שקלאר והיו"ר הקודם משה גביש, שלא להאריך את כהונתו. לפני למעלה משנה ועדת מכרזים החליטה להחזירו לתפקיד.

גנור החל את דרכו ברדיו ושימש במהלך שנות עבודתו בשורה של תפקידים עיתונאיים וניהוליים ביניהם כתב מדיני, כתב לענייני ערבים, מנהל חטיבת החדשות, מנהל הטלוויזיה בערבית ומנהל הערוץ הלווייני.

בעבר מבקר המדינה מתח ביקורת על התנהלות גנור, בין היתר על כך שבניגוד לנהלים, גנור כמנהל לא חתם בגיליון הנוכחות בין החודשים ינואר ליולי 2006 כפי שנדרש, אלא דיווח "למחלקת כוח אדם בסוף כל חודש רק על השעות הנוספות שעבד ועל ימי היעדרות עקב חופשה או מכל סיבה אחרת".

המבקר הדגיש, כי "יש לראות בחומרה" שמנהל הטלוויזיה בערבית, "האמורים לשמש דוגמה לעובדים, אינם מקיימים את הוראות הרשות בנוגע לחתימה בגיליון הנוכחות". ברשות השידור הפנו למשרד האוצר לתגובה. באוצר נמסר, כי "הממונה על השכר סירב לאשר את הבקשה, החורגת מהנהוג בהעסקת עובדים בשירות המדינה".