לשם נעל לא תגיע: נשיאת העליון בדימוס דורית ביניש רכשה פנטהאוז ב-10 מ' ש' בסביוני רמת אביב

הצצה ראשונה לשכונת המגורים הפרטית והסגורה של אפריקה ישראל ■ בין השכנים של ביניש: גיל שוויד, נחום ברנע, אילן בירן, דודו גרשון, רוני חזקיהו וגיורא עופר ■ הפנטהאוז של ביניש - קומה 13, 200 מ"ר ו-50 מ"ר מרפסת עם נוף לים

הצצה ראשונה לשכונת המגורים הפרטית והסגורה "סביוני רמת אביב" של חברת אפריקה אפריקה ישראל בצפון תל אביב: ל"גלובס" נודע כי לאחרונה רכשו דירות בפרויקט, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס דורית ביניש, שרכשה באמצעות רשת התיווך אנגלו-סכסון פנטהאוז בקומה 13 בשטח 200 מ"ר ועוד 50 מ"ר מרפסת עם נוף לים, בכ-10 מיליון שקל.

פנטהאוז נוסף, מעליה, רכש איש העסקים דודי גרשון, מנכ"ל סופרדריבטיבס, המפתחת ומשווקת מערכות לניהול סיכונים. הפנטהאוז שרכש גרשון מתפרש על כל הקומה ה-14, וכולל 250 מ"ר 170 מ"ר מרפסות עם נוף לים בכ-15 מיליון שקל.

שתי העסקאות בוצעו בבניין שכבר אוכלס לפני שנה, למעט הקומות האחרונות. בנוסף נודע ל"גלובס" כי במגדל הסמוך, שאמור להתאכלס עד סוף החודש, רכשו דירות העיתונאי נחום ברנע והאלוף במיל' אילן בירן בסכום של כ-5.5 מיליון שקל. שתי הדירות בשטח 150 מ"ר ומרפסת בשטח 17 מ"ר.

מצטרפים לרוני חזקיהו

ארבעת הרוכשים החדשים יצטרפו לשכניהם שכבר מתגוררים בפרויקט ובהם: משפחת ויטלי מבעלי הקרקע, מנכ"ל צ'ק פוינט גיל שוויד, המפקח על הבנקים לשעבר רוני חזקיהו, מנכ"ל בנק דיסקונט לשעבר גיורא עופר, בעל חברת סקאל סולי סקאל ומנכ"ל חברת שמן לשעבר יעקב לסקוב.

מרבית הרוכשים רכשו את הדירות ברמת מעטפת והסתייעו באדריכלים ידועים כמו עודד לביא, עודד חלף, פיצו קדם ויוסי פרידמן, על מנת לעצב את דירותיהם על פי טעמם האישי.

תחילת הפרויקט בראשית שנות ה-90, אז חתמה אפריקה ישראל מגורים על עסקת קומבינציה עם בעלי המניות של חברת נכסי רמת אביב, שהחזיקו במלון רמת אביב ששכן על הקרקע שעליה בנוי כיום הפרויקט. המלון נהרס בשנת 2005 והפרויקט הוקם למעשה על קרקע פרטית בת כ-50, ומהווה מתחם מגורים סגור לדיירים בלבד.

יש לציין כי כיום המגמה בעיריית תל אביב היא לא לאפשר עוד מתחמים סגורים מעין זה. תוכנית בניין העיר המקורית של הפרויקט כללה הקמת 10 בניינים, שמתוכם שני מגדלים בני 21 קומות, שני בניינים בני 14 קומות ושישה בניינים מדורגים בני 6 קומות ו-400 יחידות דיור, אך בפועל חלק מרוכשי הדירות בחרו לרכוש כמה דירות ולאחד אותן לדירות ענק, כך שמספר הדיירים בפועל יעמוד לבסוף על 370 בלבד.

הפרויקט הוקם בשלבים. עד היום אוכלסו שמונה בניינים. הבניין התשיעי יאוכלס עד סוף החודש, וכיום החברה החלה בשיווק הבניין העשירי והאחרון בפרויקט.

בחודשיים האחרונים נמכרו בו 30 דירות, רק לדיירי הפרויקט. מחיר ממוצע למ"ר בפרויקט מתחיל ב-35 אלף שקל למ"ר. לכל דירה שתי חניות ומחסן. בפרויקט, אגב, לא מוצעות כלל דירות להשכרה.

דירות למגורים ולא להשקעה

הפרויקט כולל שמירה של 24 שעות ביממה, גינה פרטית, מועדון דיירים וקאנטרי קלאב פרטי הכולל שטח בנוי של 2,200 מ"ר שבתוכו בריכה חצי אולימפית, חדר כושר, חדר ספינינג, מועדון דיירים, אולם סקווש, חדרי סאונה יבשה וטיפולים.

הייחוד בפרויקט, בניגוד לפרויקטי יוקרה אחרים בעיר תל אביב, המאופיינים בריבוי של רוכשי דירות השקעה שאינם מתגוררים בעצמם בדירות שרכשו, הוא כי הרוב המוחלט של רוכשי הדירות בפרויקט בסביוני רמת אביב מתגוררים בפרויקט.

כמה שילמו הדיירים
 כמה שילמו הדיירים