נעילה חיובית בוול סטריט על רקע דוח התעסוקה החיובי

דוח התעסוקה הצביע על יצירה של 236 אלף משרות חדשות בפברואר ועל ירידה מפתיעה בשיעור האבטלה ל-7.7% ■ ה'פד' פרסם אמש את מבחני הלחץ של הבנקים הגדולים - 17 מתוך 18 בנקים ישרדו משבר כלכלי חמור

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים לאחר פרסום דוח התעסוקה שהפתיע לטובה, ונראה כי הראלי מסרב לדעוך. גם היום נגע הדאו ג'ונס בשיא נוסף כשעבר לזמן מה את ה-14,400 נקודות.

"בסך הכל, נתון התעסוקה היה חזק והראה שהכלכלה ממשיכה בהתאוששות", אומר פול זמסקי מבית ההשקעות ING. "עם זאת, המניות הגיעו רחוק בזמן קצר, ככה שאנחנו בהשהייה קצרה. מה שקורה היום לא הופך אותי לדובי בקשר לשוק, ואני עדיין צופה עלייה משמעותית".

באירופה, הבנק המרכזי החליט להותיר אתמול את הריבית על כנה (0.75%) ונגיד הבנק מריו דרגי רמז שרק במקרה של החרפה נוספת בכלכלה יהיה צורך להוריד את הריבית. בהמשך דבריו, דרגי טען כי כלכלת גוש האירו תמשיך להתאושש בקצב מתון גם במחצית השנייה של 2013 אך דחק במנהיגי המדינות לבצע רפורמות נרחבות כדי לתמוך בצמיחה.

ובזירה המקומית, הפדרל ריזרב פרסם אמש לאחר המסחר בוול סטריט את הסבב הראשון של תוצאות מבחני הלחץ השנתיים שערך לבנקים הגדולים בארה"ב. לפי הודעת ה'פד', 17 מתוך 18 הבנקים הגדולים במדינה יצליחו לשמור על יציבות פיננסית במקרה של משבר כלכלי ומיתון חמור וישמרו על הון עצמי שגבוה מדרישת המינימום של רשויות הרגולציה. (לסיפור המלא)

דוח התעסוקה ריסק את התחזיות

דוח התעסוקה לחודש פברואר עקף את כל התחזיות, כשהצביע על תוספת של 236 אלף משרות חדשות, ועל ירידה בשיעור האבטלה לכ-7.7%, מ-7.9% בחודש ינואר. כעת, נראה שלשוק השורי שמתפתח בוול סטריט נוסף עוד דלק. התחזיות בשוק צפו כי המשק האמריקאי ייצר בחודש פברואר כ-162 אלף משרות, זאת לעומת 157 אלף משרות בינואר. שיעור האבטלה היה צפוי להישאר על כנו ברמה של 7.9%. (לסיפור המלא)

עוד בזירת המאקרו, פורסם היום כי המלאים הסיטונאיים בארה"ב קפצו בחדות בחודש ינואר, לאחר עלייה קלה בלבד בדצמבר. המלאים הסיטונאיים רשמו עלייה של 1.2% בינואר להיקף של 504.4 מיליארד דולר. מדובר בעלייה החדה ביותר מאז דצמבר 2011. אנליסטים ציפו לעלייה של 0.3% בלבד. המלאים רשמו עלייה של 6.5% ב-12 החודשים האחרונים.

טבע וגוגל במוקד

בימים האחרונים זינקה מניית טבע במחזורים גבוהים. אתמול נחשפה הסיבה לכך. האנליסט רוני גל, שנפגש עם הנהלת החברה, פרסם מזכר בו הוא מעריך כי החברה תכסה כ-80% מההפסדים שצפויים להיגרם לה כתוצאה מפקיעת הפטנטים על תרופת הדגל שלה - הקופקסון. זאת, באמצעות קיצוצים בהיקף של כ-3 מיליארד דולר עליהם הכריזה החברה.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי גוגל צפויה לפטר כ-1,200 עובדים מהחברה בת שלה - מוטורולה מוביליטי. מדובר ב-10% מכוח האדם של החברה.

פייסבוק כינסה אמש מסיבת עיתונאים בה חשפה את העיצוב החדש של הניוז-פיד. המשקיעים התלהבו ושלחו את המניה לעליות של כ-4%.

מניית טאואר טיפסה אמש בוול סטריט בכ-7% וריכזה מחזור ער.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]