ארה"ב: 236 אלף משרות חדשות בפברואר, ירידה באבטלה

התחזיות המוקדמות בשוק הצביעו על תוספת של כ-162 אלף משרות חדשות בלבד ■ גם שיעור האבטלה היה צפוי להישאר על כנו - 7.9% ■ "השווקים מצאו את דרך המלך להחזיק את השוק למעלה בטווח הקצר"

דוח התעסוקה לחודש פברואר עקף את כל התחזיות, כשהצביע על תוספת של 236 אלף משרות חדשות, ועל ירידה בשיעור האבטלה לכ-7.7%, מ-7.9% בחודש ינואר. כעת, נראה שלשוק השורי שמתפתח בוול סטריט נוסף עוד דלק.

התחזיות בשוק צפו כי המשק האמריקאי ייצר בחודש פברואר כ-162 אלף משרות, זאת לעומת 157 אלף משרות בינואר. שיעור האבטלה היה צפוי להישאר על כנו ברמה של 7.9% (שנתי).

שוק התעסוקה נחשב לעקב אכילס של הכלכלה האמריקאית ולאחד מהגלגלים שמניעים את הצריכה הפרטית והצמיחה. לכן, כלכלנים מעריכים כי רק תוספת של כ-200 אלף משרות חדשות מדי חודש, יביאו לשיפור מהותי בשוק התעסוקה.

הדוח החיובי שפורסם היום (ו') עשוי להשפיע גם על המשך יישום תוכנית ההקלה הכמותית של הפדרל ריזרב. ועידת השוק הפתוח של ה'פד' אמורה להודיע החודש על עתיד תוכנית QE3, במסגרתה מזרים הבנק 85 מיליארד דולר בכל חודש לכלכלה האמריקנית, עד שיושג שיפור משמעותי בשוק העבודה.

נזכיר, הנתון שמקדים את פרסום דוח התעסוקה הוא סקר ה-ADP, הבוחן את המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי (ללא המגזר החקלאי). הנתון שפורסם מוקדם יותר השבוע, עקף את התחזיות והצביע על תוספת של 198 אלף משרות בפברואר. הצפי בשוק עמד על 172 אלף משרות.

"אנו בהחלט בסביבה שבה חדשות טובות הן מצויינות לשוק וחדשות רעות הן רק 'בסדר'", אומר ארט הוגן, מנהל בחברת ההשקעות לזארד קפיטל. "השווקים מצאו את דרך המלך להחזיק את השוק למעלה בטווח הקצר וקשה למצוא משהו שיגרום למשקיעים לצאת מהשוק".