מאז מחאת 2011: מס' העסקאות החודשי בנדל"ן זינק 90%

הצצה ראשונה למוסף הנדל"ן של "גלובס" ■ 10.9% מהישראלים הצהירו בפברואר כי ייתכן שירכשו דירה בששת החודשים הקרובים ■ צפו בגרף: מה קרה למחירי הדירות, המשכנתאות, העסקאות והכוונה לרכוש דירה מאז המחאה?

10.9% מהישראלים הצהירו בפברואר כי ייתכן שירכשו דירה בששת החודשים הקרובים, לעומת 7.1% בינואר. כך עולה מסקר מדד אמון הצרכנים של גלובס בשיתוף PwC Israel, ובעריכת מכון סמית. הנתון הממוצע לשלושת החודשים האחרונים, "נתון מגמה", עומד על 9.1% מכלל הנשאלים.

את קבוצת מתכנני הרכישה אנו מחלקים לשלוש: המצהירים שיקנו דירה חדשה (3.4%) או דירה מיד שנייה (2.1%) - וביחד קבוצת בעלי "כוונות קנייה", ומי שבמועד הסקר לא קיבלו החלטה סופית. שיעור המתלבטים החודש, 5.3% מהמשיבים, היה גבוה יחסית לינואר, אז עמד שיעורם על 2.8% בלבד.

נדמה שנקודת הזמן הרלבנטית ביותר אליה יש להשוות את המציאות הנוכחית בשוק הדיור היא לספטמבר 2011, שיא המחאה החברתית. ובכן מאז גדל מספר העסקאות החודשי ב-90%, והגיע בדצמבר ל-10,170 דירות חדשות וישנות שנמכרו (נתונים ראשוניים לינואר מצביעים על ירידה משמעותית במספרן), ריבית המשכנתאות ירדה ב-30%, ואילו מחירי הדירות עלו ב-6%, שעה שהאינפלציה עלתה בשיעור 1.75% בלבד.

*** הכתבה המלאה - במוסף הנדל"ן שיחולק הערב (א') למנויי "גלובס"

שינויים בשוק הדיור
 שינויים בשוק הדיור