סקר: 28% מהישראלים מתעדכנים בחדשות דרך הטלוויזיה

27% מתעדכנים בחדשות דרך האינטרנט, ורק 5% מתעדכנים דרך הרשתות החברתיות ■ הסקר מגלה גם עלייה באמון הציבור בעיתונאי האינטרנט

כתבי החדשות בטלוויזיה נתפסים כרציניים ומקצועיים ביותר בקרב הציבור מבין כל אמצעי התקשורת - כך טוענים 35% מהישראלים, לפי סקר שערך מכון "מאגר מוחות" לקראת כנס Digit 2013 שייערך ביום ראשון הבא במרכז הבינתחומי הרצליה. מדובר על עלייה של 45% לעומת 2012.

במקום השני נמצאים עיתונאים שעובדים בעיתונים יומיים (11%), ואחריהם ניצבים הכתבים של אתרי החדשות באינטרנט (7%). אלה, יש לציין, יותר מהכפילו את מידת הכבוד המקצועי שרוכשים להם בציבור הישראלי, לעומת 3% ב-2012. במקום הרביעי ניצבים עיתונאי תחנות הרדיו (6%).

חיזוק למעמד החדשות בטלוויזיה ניתן לראות גם במידת האמינות שהיא רוכשת כאמצעי התקשורת האמין ביותר, לפי דעתם של 34% מהציבור. הרדיו והאינטרנט צמודים זה לזה (14% ו-13%, בהתאמה).

עוד עולה כי רק 4% מהישראלים מאמינים באמינותה של העיתונות המודפסת. כמו כן, 20% חושבים שכל אמצעי התקשורת אמינים באותה מידה, בעוד 8% לא חושבים שאף אחד מהם אמין (ירידה של 50% לעומת 2012).

על אף השקעות גדולות וקידום מסיבי, כולל הקמת אולפנים מיוחדים, נראה כי מרבית הישראלים עדיין לא אימצו לחיקם את שידורי החדשות בווידיאו באתרים המקומיים. הסקר מראה כי 57% מהציבור כלל לא צורך חדשות בווידיאו באתרי התוכן הישראליים. בחלוקה לגילאים, נראה כי 69% מבני 44 ומעלה אינם צופים כלל, לעומת 46% מבני 16-43. מי שכן צורך, הולך בעיקר ל-Ynet (כ-20%) ולאחר מכן לוואלה (10%). רק 7% צופים בשידורי החדשות בווידיאו של מאקו. אחוז בודד צופה בשידורי האולפן של "ישראל היום".

הסקר בחן גם את הרגלי השימוש של הישראלים באמצעי התקשורת השונים בבואם להתעדכן בחדשות. 28% מהישראלים מתעדכנים בחדשות דרך הטלוויזיה, ו-27% דרך האינטרנט, כשרק 5% מתעדכנים דרך רשתות חברתיות. הרדיו רושם ירידה של 28% כאמצעי להתעדכן בחדשות, כשרק 18% מאזינים לתחנות השונות כדי לשמוע חדשות. העיתון היומי המודפס שומר על מעמדו עם 14%.

לדברי רועי כ"ץ, העורך הראשי של כנס Digit 2013, "נמשכת מגמה ברורה של מעבר צרכני חדשות מהמדיות המסורתיות אל הדיגיטל. הקפיצה החדה באמון הציבור בעיתונאי האינטרנט מלמדת כי הקוראים מזהים את השיפור באיכות המוצר העיתונאי ומאמינים בו יותר".

חדשות
 חדשות