כמיליון שקל בשנה לשחקן הכי עסוק בתיאטרון בית ליסין

בעוד מקבלת השכר הבכירה השנייה הייתה שחקנית, ושכרה השנתי עמד על 588 אלף שקל לערך ■ השחקנית שהכי מזוהה עם תיאטרון בית ליסין היא יונה אליאן, ושחקן מוכר אחר שמזוהה עימו הוא ליאור אשכנזי

נהוג לחשוב כי שחקן, לפחות בארץ, אינו מקצוע שאפשר להתפרנס ממנו. האימא היהודייה תמיד תעדיף שילדיה ילמדו רפואה, עריכת דין או ראיית חשבון, ויתרחקו מבתי הספר למשחק. ואכן, חלק ניכר משחקני התיאטרון והקולנוע בארץ, בעיקר הצעירים והפחות מוכרים שבהם, כנראה מתקשים להתפרנס מהמקצוע שבחרו לעצמם, אך המבוגרים והיותר מוכרים שבהם דווקא כן מצליחים לעשות זאת.

והנה ההוכחה לכך מפירוט חמשת מקבלי השכר הבכירים של תיאטרון בית ליסין שמוגדר כעמותה. מקבל השכר הכי בכיר בתיאטרון היה בשנת 2011 שחקן, ששכר הברוטו השנתי שלו עמד על 930 אלף שקל לערך, בעוד מקבלת השכר הבכירה השנייה הייתה שחקנית, ושכרה השנתי עמד על 588 אלף שקל לערך. השחקנית שהכי מזוהה עם תיאטרון בית ליסין היא יונה אליאן, ושחקן מוכר אחר שמזוהה עימו הוא ליאור אשכנזי.

מנכ"לית התיאטרון, ציפי פינס, התמקמה במקום השלישי עם שכר ברוטו שנתי של 484 אלף שקל.

תיאטרון בית ליסין נוסד לפני 33 שנה במסגרת ההסתדרות הכללית. מיום הקמתו שכן התיאטרון בבית ליסין שברחוב ויצמן בתל-אביב, ובשנת 2003 עבר מרכזו לרחוב דיזינגוף 101, למבנה שאכלס קודם לכן את תיאטרון הקאמרי. על חברי הוועד של התיאטרון נמנים, בין השאר, ח"כ לשעבר עוזי ברעם, ואיש יחסי הציבור והיועץ האסטרטגי, אייל ארד.

מדוחות התיאטרון עולה כי בשנת 2011 הכנסותיו ממכירת כרטיסים עמדו על 46.4 מיליון שקל, והוא קיבל הקצבות בשווי של 12.3 מיליון שקל ממשרד התרבות ומעיריית תל-אביב. התיאטרון סיים את אותה שנה בעודף הוצאות על הכנסות של 2.6 מיליון שקל לעומת 2.1 מיליון שקל בשנה קודמת.

חמשת מקבלי השכר הבכירים בתיאטרון בית ליסין
 חמשת מקבלי השכר הבכירים בתיאטרון בית ליסין