הולילנד: מחצית הזכויות להקמת מלון בן 12 קומות יימכרו

המגרש מוצע למכירה על ידי בנק אגוד ומיועד להקמת בית מלון שיכלול 550 חדרים ■ במארס 2011 הוערך ב-27 מיליון שקל

בנק אגוד מציע למכירה מחצית הזכויות במגרש המיועד להקמת מלון, במתחם הולילנד המפורסם בירושלים. מדובר במגרש מספר 3 במתחם, הכולל 9 דונמים וממוקם במורדות הדרומיים של המתחם שבו פעל בעבר מלון הולילנד.

המגרש מוחזק במחציתו על ידי חברת פיננסיטק ובמחציתו על ידי החברות פולאר וקרדן נדל"ן. בשל חוב של חברת פיננסיטק לבנק אגוד, מוצע למכירה חלקה של פיננסיטק במגרש. זאת, באמצעות עו"ד אמנון לורך, שותף בכיר במשרד יגאל ארנון, שמונה לכונס נכסים מטעם הבנק.

הזכויות במגרש כוללות הקמת מלון בן 550 חדרים במבנה של עד 12 קומות ובסך הכול 38 אלף מ"ר שטחים עיקריים נוסף ל-22 אלף מ"ר שטחי שירות.

על פי פרוגרמת משרד התיירות, הפרויקט יכול לכלול גם שטחי מסחר לרבות חנויות, מסעדות ובתי קפה, ושימושים ציבוריים לרבות אולמות אירועים, מרכז כנסים, ומועדוני ספורט. המגרש ריק ונשקף ממנו נוף פתוח לכיוון דרום אל השכונות מלחה וגילה ומזרחה לשכונות הקטמונים ולמרכז העיר.

פיננסיטק רכשה את הזכויות במגרש בשנת 2007 תמורת 28 מיליון שקל. בחודש דצמבר 2009, לפני שהתפוצצה פרשת הולילנד, הוערך שווי זכויותיה של חברת פיננסיטק ב-32.2 מיליון שקל על ידי משרד שמאות המקרקעין טור סיני. בחודש מארס 2011 העריך אותו משרד את חלקה של פיננסיטק ב-27 מיליון שקל, וזאת בשל ירידת שווי שהתרחשה לאחר התפוצצות הפרשה ועצירת הבנייה במקום. בחודש ינואר 2012 הודיע משרד הפנים כי אישר את תכנונו המחודש של מתחם הולילנד, שעד היום נבנו בו שמונה בניינים מתוך 16 הבניינים המתוכננים.

על פי הערכות, רוכש חלקה של פיננסיטק במגרש יוכל בהמשך לרכוש גם את חלקן של פולאר וקרדן נדל"ן המעוניינות גם הן לממש את זכויותיהן במגרש וכך להחזיק בבעלות מלאה במגרש. לדברי לורך, "כיום האינטרס המובהק של העירייה ושל משרד התיירות הוא הרחבת שטחי המלונאות בעיר. המגרש ממוקם סמוך לצירי תחבורה עם נגישות גבוהה ועל כן מתאים מאוד לגורם המעוניין להקים מלון ברמה של 3-4 כוכבים המתאים לקבוצות. בנוסף, המלון יכול להתחרות בבנייה המסיבית של בתי מלון המוקמים כיום בבית לחם בשל הביקושים הגבוהים למלונאות באזור".