ההתאחדות לכדורגל דורשת 15 מיליון שקל לעונה על "המשחק המרכזי"

‎זהו מחיר הסף להשתתפות במכרז הטלוויזיה שפרסמה ההתאחדות ■ המועמדים הפוטנציאליים: ערוץ 1, ערוץ הספורט ו-‏ONE‏ ‏

במקביל להכנות לקראת המשחק הקובע של נבחרת ישראל מול פורטוגל שייערך ביום שישי במסגרת מוקדמות מונדיאל 2014, ממשיכה ההתאחדות לכדורגל בהכנותיה לעונות המשחקים הבאות.

בסוף השבוע פרסמה ההתאחדות את המכרז לרכישת זכויות השידור של "המשחק המרכזי". מדובר בחבילה הכוללת את שידור המשחק המרכזי של ליגת העל ל-3 עונות המשחקים הבאות (2013/14-2015/16). מועד הגשת המעטפות נקבע ל-3 באפריל.

‏מחיר הסף אותו דורשת ההתאחדות כתנאי להשתתפות במכרז עומד על 15 מיליון שקל לעונה - סכום כמעט זהה לסכום ששילם ערוץ 1 עבור "המשחק המרכזי" ב-3 העונות האחרונות (ערוץ 1 שילם 46 מיליון שקל ל-3 עונות).

ב-3 העונות האחרונות, כולל הנוכחית, עומד הרייטינג הממוצע של "המשחק המרכזי" על 8.8%. בהסכם החד-שנתי של ערוץ 1 על המשחק המרכזי בעונת 2009/10, עמדו נתוני הצפייה על 10%. לפני כן, שודרו המשחקים במשך כמה עונות בערוץ 10, אז רשמו בין 12% ל-15% צפייה בממוצע.

‏אחת הבעיות האובייקטיביות של ההתאחדות לכדורגל היא מיעוט גופי שידור פוטנציאליים שיכולים לקפוץ לתוך מכרז כזה, גם לאור העובדה שהמשחק מחויב להיות בערוץ פתוח וגם לאור מצבו הכללי של שוק התקשורת בישראל. לפיכך, השותפים הטבעיים הם ערוץ 1 וערוץ הספורט, כאשר בסיטואציה מסוימת אפשר לראות גם ערוץ ‏ONE‏ החינמי כמועמד לבצע מהלך.

יתר החבילות של ‏ליגת העל ‎מחולקות בין הזכיינים השונים - צ'רלטון מחזיקה עד תום עונת 2015/16 בחבילה הכוללת את שידור משחקי יום שבת ("המשחקים המשניים") עבור כ-17 מיליון שקל לעונה; ערוץ הספורט מחזיק בחבילה הכוללת את תוכנית הסיכום, גביע המדינה, גביע הטוטו והליגה הלאומית עבורה הוא משלם בממוצע 6.5 מיליון שקל לעונה עד תום 2015/16; חבילת הניו-מדיה (שידורים בסלולר ותקצירים באינטרנט) מוחזקת על-ידי ‏ONE‏, שמשלם תמורתה כ-4 מיליון שקל בעונה.

‏אם ההתאחדות תשיג את מחיר המינימום עבור המשחק המרכזי, היא צפויה להכנסה שתחצה רף של 40 מיליון שקל בעונה הבאה מזכויות השידור של ליגת העל.