יש לו טעם טוב: מנכ"ל פרוטרום צבר הון של כ-140 מיליון שקל

אורי יהודאי לפני שנה על רמת שכרו: "עצם הפרסום הוא בעיניי דבר שלילי ביותר, שמעלה בצורה אבסולוטית את רמות השכר. אילו לא היינו מפרסמים, רמות השכר היו יותר נמוכות"

אין זה סוד שעקיבא מוזס, לשעבר מנכ"ל כי"ל, הוא אחד השכירים הכי עשירים בארץ. מוזס, הודות לאשלגן של כי"ל ושנות עבודתו הרבות בחברה, צבר כרבע מיליארד שקל, אך הוא לא היחיד שצבר הון של מאות מיליוני שקלים, וזאת רק מהיותו שכיר ולא בעל שליטה.

מבדיקת "גלובס" עולה כי אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום זה 17 שנה, צבר הון כולל בשווי של 138 מיליון שקל לפחות (ברוטו, לפני מס) - הון די מכובד עבור מי שעדיין מוגדר כשכיר לכל דבר ועניין.

יהודאי (59), החל לעבוד בפרוטרום בשנת 1986, כשהיה בן 32. לתפקיד הנשיא ומנהל העסקים הראשי מונה עשר שנים מאוחר יותר. סך עלויות שכרו (רק מרכיבי מזומן) עמדו במהלך 17 שנות כהונתו בתפקיד על 75 מיליון שקל; שווי המניות שמימש במהלך העשור האחרון עמד על 28 מיליון שקל; שווי ההטבה באופציות שעדיין לא מימש עומדת על 11 מיליון שקל, ואילו שווי המניות שנותרו לו, שעדיין לא מומשו, עומד על 24 מיליון שקל.

פרוטרום, שנסחרת לפי שווי של 2.9 מיליארד שקל, נמנית על עשר החברות המובילות בעולם בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים.

החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של טעמים וחומרי גלם ייחודיים המשמשים לייצור מזון, משקאות, תמציות טעם וריח, מוצרי פארמה/נוטרה וטיפוח אישי.

החברה מעסיקה 2,020 עובדים ברחבי העולם.

לפני שנה התייחס יהודאי לרמות השכר שלו ולחשיפתן בתקשורת, וטען באוזני "גלובס" כי "עצם הפרסום הוא בעיניי דבר שלילי ביותר, שמעלה בצורה אבסולוטית את רמות השכר. אילו לא היינו מפרסמים, רמות השכר היו יותר נמוכות. אנשים הם חיות משוות, וכל אחד מסתכל על האחר ואומר, 'מה, אני לא יותר טוב ממנו?' אני לא מאשים את העיתונים, אלא את הרגולטור, שחושב שהפרסום יקטין את השכר או יעשה משהו, אבל בעיניי הוא לא תורם שום דבר... אני מבין ומקבל את הרגישות הציבורית לנושא השכר, אבל חושב שההתעסקות הזאת מביאה נזק".

ההון של אורי יהודאי
 ההון של אורי יהודאי