הופקדה תכנית המתאר של ת"א: יתווספו 35,000 דירות

רון חולדאי: "התוכנית מייצרת ודאות תכנונית לתוספת של עשרות אלפי יחידות דיור שיגדילו את היצע הדיור הנדרש להמשך גידול האוכלוסייה בעיר, לרבות דיור בר השגה"

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה מוקדם יותר היום (ב') על הפקדת תכנית המתאר לעיר תל אביב יפו להתנגדויות הציבור, לאחר שהומלצה להפקדה על ידי הוועדה המקומית תל אביב יפו.

תכנית המתאר שנקראת תא/5000, אשר גובשה על ידי מינהל ההנדסה בעיריית תל אביב בארבע השנים האחרונות, קובעת את מגמות התכנון ואופן התפתחותה של העיר עד לשנת היעד 2025. התוכנית אושרה בחודש מרץ 2012 במועצת עיריית תל אביב.

"התוכנית מייצרת ודאות תכנונית לתוספת של עשרות אלפי יחידות דיור שיגדילו את היצע הדיור הנדרש להמשך גידול האוכלוסייה בעיר, לרבות דיור בר השגה" מסר ראש העירייה רון חולדאי והוסיף כי למרות שתל אביב בת מאה עד היום לא היתה לה תוכנית מתאר סטטוטורית מאושרת.

התכנית מאמצת תחזיות אוכלוסיה של כ-450,000 תושבים בשנת היעד - 2025 לעומת 400 אלף תושבים כיום. בנוסף מאמצת התכנית תחזיות אוכלוסיה של כ-486,000 מועסקים ב-2025 לעומת 400 אלף מועסקים כיום.

בין עיקרי התכנית: הוספת 35,000 יחידות דיור, הוספה והסדרה של מבני ציבור בין היתר במתחם תחנת הכח רידינג ובשכונת כפר שלם, הוספת 5 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה, בדגש על אזור תעסוקה חדש בדרום העיר סמוך לצומת חולון. עוד נקבע בתוכנית העתקת מבנה התחנה המרכזית החדשה ופינויה לטובת אזור תעסוקה, מלונאות ומגורים, הקמת ציר ירוק ברחוב המסילה שיחבר בין שדרות רוטשילד לים, איסור על בניית מגדלים במתחם העיר הלבנה וביפו העתיקה, שימור מבנים טמפלרים במתחם הקריה הצבאית, הקמת טיילת לאורך נתיבי איילון שתחבר בין פארק הירקון לפארק אריאל שרון, חיבור בין שכונת נחלת יצחק לציר מנחם בגין על ידי צירים ירוקים. עוד קובעת התוכנית הפיכת ציר לה גארדיה בדרום העיר, ציר ארלוזורוב במרכז העיר וציר איינשטיין בצפון העיר, לצירים ראשיים בעיר, המאופיינים בשטחים מוגדלים של מסחר, מגורים ותעסוקה.

"התוכנית הזאת היא תוצר של תהליך ארוך שהחל בקביעת פרופיל העיר וממנו נגזר חזונה לעשרות השנים הבאות" הוסיף חולדאי "התוכנית מייצרת את ההמשכיות האורבניות הפתוחה והמזמינה שמאפיינת את העיר, יוצרת התחדשות עירונית של שיפור איכות החיים בשכונות הדרומיות ומחזקת את העיר כמרכז המטרופוליני הנשען על מערכות תחבורה ציבורית. התוכנית מייצרת ודאות תכנונית לתוספת של עשרות אלפי יחידות דיור שיגדילו את היצע הדיור הנדרש להמשך גידול האוכלוסייה בעיר, לרבות דיור בר השגה, וכל מי שחושב שלא ניתן לגדול טועה, התוכנית הזאת מוכיחה זאת". חולדאי הוסיף כי "לאחר אישור התכנית יהיה לוועדה המקומית שיקול דעת וגמישות לקדם את התכנון בעיר, הגיע הזמן שיינתנו יותר סמכויות לוועדה המקומית על מנת לפשט את תהליכי התכנון. אני תקווה שהתכנית תאושר בהקדם ותתרום להמשך פיתוח העיר כמרכז כלכלי ותרבותי.״