מהפכן קשוח

FLYKNIT LUNAR 1 של נייקי

לא בכל יום חברה כמו נייקי מודיעה על נעל שכוללת אלמנטים "מהפכניים". אז פתחתי בציפייה את הקופסה, ולמרבה ההשתאות מצאתי בה נעליים בצבע טורקיז, מעוטרות בכמות בלתי מבוטלת של ורוד. אל תבינו לא נכון: אין לי שום דבר נגד ורוד. הבעיה היא עם החבר'ה בחדר הכושר שיש להם הרבה מה להגיד. נו טוב, זה מה שקורה למוח של אנשים שלוקחים את ההורמונים האלה לניפוח.

אז מה מהפכני ב-FLYKNIT LUNAR 1 ? לפי נייקי, זאת נעל הספורט הראשונה בהיסטוריה שבה הגפה אינה עשויה ממספר חומרים שנתפרים זה לזה, אלא ממעין "רקמה" גמישה ומאווררת שנארגה כמקשה אחת. זה חוסך במשקל ומצמצם מאוד את החיכוך הפנימי. מעבר לכך, נייקי השתמשה בחומרים פולימריים מסוג חדש לסוליה, ומבטיחה שהם עמידים מאי-פעם מפני שחיקה.

אז קשרתי את השרוכים (הוורודים) ויצאתי לרוץ. התחושה הראשונית היא בעיקר צפופה, במיוחד בחלק הקדמי של הנעל, שהוא צר יחסית. מהצד השני הגמישות של הגפה מאוד מרשימה, ואכן יש מעט מאוד חיכוך בתוך הנעליים. כשהאסימון נפל - וזה לקח כמה וכמה ריצות טובות - זה הרגיש מצוין. עוד תעודת כבוד מגיעה על המשקל: פחות מ-230 גרמים למידה 10. המבנה הזה כל-כך פשוט וחכם, שאין לי ספק שסגנון הגפה הזה יועתק במהירות על-ידי כל היצרנים.

בכל הנוגע לסוליה, הנעל נוטה לצד היותר קשיח, והשיכוך טוב. ועדיין, מי שרגיל למרבצי גומי שמעלימים לחלוטין את הקרקע, לא ירגיש כאן בנוח. החלק שחד-משמעית פחות טוב הוא לשון קטנה, רזה מאוד וכמעט מצחיקה בחוסר התפקוד שלה.

השורה התחתונה: מצוין למי שסובל מיבלות ומשפשפות ואוהב את הנעליים שלו "קשיחות". ויש גם טיפ: חוץ מטורקיז-ורוד יש עוד צבעים.